Kaksa Skrevet 2. mai 2006 #1 Skrevet 2. mai 2006 Hei alle ammere Tar dere tilskudd av jern nå som dere ammer? Jeg har følt meg litt utamttet og mye svimmel den siste tiden, så jeg lurer på om jeg kanskje bør begynne å ta jern igjen (tok det mens jeg gikk gravid). Vet at de abefaller ammende å ta ekstra jern, men er bare litt nyskjerrig på om det er mange her inne som må ta det... Hilsen en litt dizzy
hebbe lille, fødeklar Skrevet 2. mai 2006 #2 Skrevet 2. mai 2006 jeg tar ikke xtra jern, men burde kansje gjort det for jeg er også veldig svimmel til tider, har i grunnen ikke tenkt over at det kan være jernmangel. har slitt med jernmangel tidligere, så det kan godt være årsaken min. vet du om det er noen spess type vi må ta?
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 2. mai 2006 #3 Skrevet 2. mai 2006 Jeg tar heller ikke jern.. Men har følt meg nokså svimmel noen ganger selv, så jeg burde vel vurdere det. har hatt litt trøbbel med blodtrykket etter fødselen også da, så jeg har mer satt det i sammenheng med det..
Mollybegolly Skrevet 2. mai 2006 #4 Skrevet 2. mai 2006 Jeg tar heller ikke noe jerntilskudd, men prøver å spise jernholdig mat. Men det hadde kanskje ikke vært så dumt å vurdere tilskudd; er nemlig også litt utmattet og svimmel (men det kan også komme av lite sammenhengende nattesøvn...)
Mollybegolly Skrevet 2. mai 2006 #5 Skrevet 2. mai 2006 er det ikke et fludium som heter noe a la floradix eller noe sånt? Noen som vet om det kan tas av ammende?!?
Kaksa Skrevet 2. mai 2006 Forfatter #6 Skrevet 2. mai 2006 jeg gikk på helsekost butikk og ble anbefalt en type som heter "Amino *Jern Ferrochel". Denne typen absorberes visst bedre enn andre jernpreparater og gir ferre bivirkninger som treg eller løs mage. Jeg tok disse den siste tiden da jeg var gravid pga lav blodprosent, og det hjalp faktisk. Så jeg tror jeg prøver litt igjen så får vi se Ikke noe årleit å være så svimmel nei... Lykke til Hebbe Lille
2 søte småpiker Skrevet 2. mai 2006 #7 Skrevet 2. mai 2006 Hei.. Jeg måtte ta tilskudd da jeg gikk gravid. Den første mnd etter fødselen tok jeg ikke, men måtte bare begynne på de igjen, det svartnet for meg hver gang jeg reiste meg, og ble gsanske svimmel. Nå går det mye bedre,(tre mnd etter) Bare litt svimmel innimellom;)
Gjest Skrevet 2. mai 2006 #8 Skrevet 2. mai 2006 Føler det samme som deg, svimmel asså Men jeg tar ikke jern. Fikk beskjed av legen min at jeg måtte drikke ekstra og passe på at jeg fikk i meg nok næringsrik mat. Det å amme tar på kreftene vettu Men er det ille, ta det opp med legen din så du får tatt noen prøver (kan være stoffskiftet?)
Duracella Skrevet 2. mai 2006 #9 Skrevet 2. mai 2006 Hei! Nei, jeg har aldri tatt tilskudd, men passer på å spise jernholdig mat. Syns jeg ble mer opplagt når jeg sluttet å amme om natta, ble mer våken selv om jeg fremdeles måtte opp med gutten. Rart, det der. Legen min sjekket uansett jernlager og hb (blodprosent) på meg når jeg var der til kontroll, og det er jo greit. Tror amming gjør en trett uansett?
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 2. mai 2006 #10 Skrevet 2. mai 2006 Ja,kanskje det et det som feiler meg og?? Ammer og er mye svimmel!!! Har også hatt problemer med jern mangel tidligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå