Gå til innhold

Føler at jeg "mister" jobben idag

Anbefalte innlegg

Vel jeg er litt blandet i forhold til dette jeg veksler mellom å være likegyldig og å være skuffet.

Jeg har egentlig vikariert i stillingen min, dvs jeg tilbød meg å tre inn som vikar i en ubesatt lederstilling De var så fornøyd med jobben min og valgte å ikke bruke ressurser på å besette stillingen med en annen (de ønsket i utgangspunktet en eldre og mer erfaren person) etter ett år så tok jeg opp tråden og mente jeg hadde krav på en beslutning og resultatet var at jeg ble lovet stillingen i allefall deler av den.

Jeg skulle få et oppsett på dette på mail. Det varte og rakk og jeg purret på dette og til slutt så jeg meg nødt til å fortelle om min graviditet (har tro på at ærlighet varer lengst)

Etter det har det gått en god stund og i dag kom beskjeden om at de hadde ansatt noen i min stilling. Jeg vil beholde stillingen og lønnen frem til permisjon og så deretter vil de "komme opp med noe" til jeg er tilbake

Egentlig akkurat det jeg ville ungå å gå i perm uten å vite hva jeg har å komme tilbake tlil.

Jeg føler at jeg har blitt litt ført bak lyset og at de utsetter "problemet" meg .Og ikke minst de har løst krisen ved å ha en person i min stilling når jeg går i perm (vanskelig å ha/skaffe vikar dessuten er vedkommende godt kvalifisert og ikke intr. i vikariat )

Skal jeg tro dem vil de ivareta mine interesser, men jeg har også sett at det har vært mange konflikter på personalplan hos bedriften jeg jobber i

Jeg måtte liksom si det til noen, for på jobb og litt her hjemme prøver jeg å gå med hodet hevet.

Beklager at jeg signerer med anonym men føler at jeg utleverer meg litt her:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4938031-f%C3%B8ler-at-jeg-mister-jobben-idag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner litt av hvordan du føler det. Jeg er ferdig med utdannelsen min i juni. Jeg har jobbet helger på arbeidsplassen, ved siden av studiene. Jeg vet at dersom jeg ikke hadde vært gravid, så hadde jeg fått jobbtilbud på nåværende tidspunkt (det har vært nevnt tidligere at en plass ventet på meg). Jeg har termin i midten av august, og hadde hatt et par mnd på å tjene litt ekstra for å få opp permisjonsgrunnlaget. Nå er det slik at jeg er sykemeldt på grunn av risikosv.skap. Jeg føler jeg blir diskriminert, og tør nesten ikke å prøve å komme tilbake før fødsel i redsel for at jeg er blitt "overflødig". Enden på visa blir at jeg går sykemeldt frem til permisjon og søker ny jobb i svangerskapet, siden jeg ikke vet hva jeg har å komme tilbake til...Sårt og urettferdig!

Ja det er vel ingen tvil om at man blir fort diskriminert som gravid man passer ikke inn i planen.

Det er jo sårt når det var jeg som hjalp "oss" ut av krisen og har ikke akkurat fått godt betalt tatt arbeidsmengde og ansvar i betraktning

Det er ikke en slik usikkerhet rundt stillingen min jeg ville ha før jeg gikk i perm. jeg vurderer sterkt å legge jobben hylla titte etter alternativer i permisjonstiden og sånn sett være ferdig med arbeidsgiveren min. ellers så får jeg bare se hva de tilbyr meg

men jeg hadde så fryktelig gjerne ønsket at jeg slapp denne usikkerheten som jeg ikke er skapt for

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...