Gå til innhold

hvor lenge pleier man å gå med tvillinger

m2004

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

tja..

en får vel ikke gå særlig lenger enn til uke 40 tror jeg...

Statistisk sett blir vel de fleste født rundt uke 38 (mener jeg å huske)

Det at en blir tidlig sykemeldt har hjelpet på hvor lenge barna klarer å holde seg inne (men da må selvsagt mor holde seg i ro!)

Selv ble jeg satt igang i uke 39, kommer vel litt ann på formen til mor og barn.

Ble godt overvåket på riksen den siste mnd - fikk ikke en gang lov til å gå rundt! Måtte trilles i rullestol hehe, føltest snodig, men allt for at barna skal holde seg inne så lenge som mulig..

Ellers er vel egentlig fødselen "den samme" som med en - noen blir satt i gang, noen begynner tidlig, noen får keisersnitt...

Lykke til!

Hei

Når jeg var på kontroll på sykehuset (AHUS) fikk jeg beskjed på at over halvparten fødte i uke 36, men selvfølgelig kunne man gå lenger. Har fått inntrykk av at det ikke er så mange som går tiden fult ut ihvertfall.

Annonse

Jeg gikk til uke 37, de kom 4 dager før oppsatt keisersnitt. De holdt på å bli født i uke 28, livmorhalsen var totalt utflatet, og sønnen min sitt ben kunne kjennes fra livmoren. Han satt i sete.

Jeg ble lagt inn på Riksen, fikk lungemodningssprøyter og totalt sengeleie. Jeg mobiliserte den største ro jeg kunne finne inne i meg, og tok en dag av gangen. Fikk komme hjem de siste uker fordi da var det ikke så stor krise om de ble født. Men vannet gikk da far begynte å montere 2 sprinkelsenger i stuen, det var siste dagen de kunne blitt premature. I uke 37 var de ikke premature lenger, og da ble de født.

Siden det var seteleie var det viktig å ligge flatt å vente på ambulansen, ellers så kunne navlestrengen kommet i klem.

Jeg skriver bare dette til informasjon.

Pass på at legene sjekker livmorhalsene deres, det er når den blir kortere at faren for tidlig fødsel melder seg (blandt annet).

Lykke, lykke til!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...