Gå til innhold

Andre med hunder som drar i båndet her?

Anbefalte innlegg

Kanskje et litt rart spørsmål dette her, men jeg er ofte litt bekymret over at den ene hunden min drar endel i båndet når vi går tur. Man skal jo ikke løfte tungt under svangerskapet, hva med å holde igjen for en ung, sterk hannhund. Det går som oftes bra, men hvis han ser en katt eller en stor fugl, eller bare blir veldig ivrig, må jeg holde skikkelig igjen.

Jeg har ikke smerter overhodet i underlivet, men jeg kjenner at det strammer litt innimellom. Det kan vœre litt ubehagelig.

Siden jeg er hjemmevœrende for tiden og mannen min jobber, blir jeg nødt til å gå 2 ganger med hundene hver dag.

Andre som opplever noe liknende?

Fortsetter under...

Hei jeg har vel også det med at hunden kan rykke til om hun ser noe skrekkelig festlig. Har heller ikke noen smerter el av det tror det går bra jeg, men det er fornuftig å være oppmerksom slik at du er forberedt på rykket

Lykke til

Jeg og sambo har nettopp vært og gått tur med mine foreldres to hunder. - Den ene (retrieveren) er sisiplinert og flink bandhund, mens den andre, elghunden, er litt mer krevende og kan trekke. Men, da er det bare å hente fram "strengstemmen".. (Som om det alltid hjelper da..) Går helt greit, opplever ingenting i fht graviditet og magen, har faktisk ikke tenkt på det før.. Tenker det som positivt; får jo fin trim, rimelig godt tempo vi går i (og tempoet er det menneskene som bestemmer, selv om de firbeinte argumenterer (...) litt for større fart i blant.. he, he..) og masse frisk luft. Det er bra for både han- og hun(d)kjønn, to og firbeinte, gravide og ikke gravide...

(Fryktelig saklig jeg er da..)

Det finnes et supert bånd (kjøpes på vanlige dyrebutikker) man kan kjøpe til hunder som drar, og det funker kjempebra. Det fungerer slik at båndet har et ekstra bånd som føres under armene liksom - slik at hunden får kortere skritt om den trekker. Det er ubehagelig, men ikke vondt! Brukte det på min hannschäfer på 45 kilo, og han gikk så pent, så....

Dressur funker ofte bra:)

Hundetreneren vi gikk til sa at vi skulle gjøre det det slik:

1. Når hunden trekker, si "NEI!" og trekk hardt og fort i båndet. Dette "nullstiller" hundens hjene et øyeblikk.

2. Mens hunden fortsatt er litt forvirret, si "kom" og gå i motsatt retning av hva den ville. Ros den med en gang den følger etter, og si "gå pent". Etterhvert kan du gå rett fra punkt 1 til "gå pent". Trekker den igjen, gjenta punkt 1.

OBS! Dette må gå FORT. Du må bruke et kort bånd (ikke fleksibånd) og være forberedt på å bruke litt tid på det. Men så får du en hyggelig turkamerat, da...:) Eventuelt invester i et dressurkurs.

Annonse

Hei hunden vår og drar endel,og siden jeg har bekkenløsning så er var det ikke noe sørlig å gå tur.

Men har kjøpt ett snutebånd på dyrebutikken.

Det funker nesten som en grime som hesten bruker,styrer hunden med hodet istedet for.

Nå meker jeg ikke att han drar nesten.

Det er ikke ubehagelig for hunden,men husk att du må ikke nøkke hardt i båndet med en sånn på.

Har 2 amstaffer hvor den ene, en hannhund på 35 kg, nøkker og drar voldsomt i starten av turen. Det avtar når han har vært på do, til tross for at han har egen hundegård hvor han kan gå gjøre sitt fornødne når han vil.

Er veldig ubehagelig, og ikke helt heldig når man har bekkenløsning, så jeg måtte få hjelp til hundeluftingen i slutten av forrige svangerskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...