Gå til innhold

tar dere som allergiske allergitabletter??


mie84

Anbefalte innlegg

Jeg mene og ha hørt at man ofte blir anbefalt og unngå allergimedisiner?..... Derfor tar jeg ingen, men er så j...a plaget om dagen.. nyser og klør i halsen hele tiden.. så nå har det gått over til og bli sårt i halsen og nesa er tett.. jeg var så oppgitt på jobben i dag at jeg begynte og grine.. Hva skal jeg gjøre, har ikke lyst til og ta noe som kan skade den lille heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes flere ulike merker som gravide kan ta.. jeg fikk resept på en annen type piller enn de jeg pleier ta, men har ikke hentet dem ut enda.. Slike piller hjelper visst også mot svangerskapskvalme.

 

Jeg har ikke startet på de nye pillene enda, for jeg tar fortsatt postafen og den hjelper også mot allergi.

 

Prat med legen din! Så slipper du å lide unødvendig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia:)

 

Jeg er også allergisk, mot en hel masse ting, og kan ikke gå uten medesiner, da blir jeg gaaal!

Snakket med legen min om det, og han sa det ikke var noen problemer at jeg tok mine piller. Jeg går på noe som heter polaramin. vet mange blir trett av de, men den effekten har de heldig vis ikke på meg..

snakk med legen din, han kan skrive ut en type som du kan ta. Kanskje trenger du ikke å bytte merke en gang..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er allergisk, spesielt i disse pollen tider og har fått resept på Polaramin prolangatum. I forige svangerskap tok jeg disse eller polaramin, avhengig av hva de hadde på apoteket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvor forskjellige meninger disse legene har da... Jeg spurte om jeg kunne få noen andre siden jeg var gravid, men da fikk jeg beskjed om at de ikke anbefalte noen som helt form for medisiner under 1. trimester...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du allergisk mot pollen skal du unngå tabletter. Det du derimot heller kan bruke er lokalvirkende allergimedisin, det vil si: nesedråper og øyedråper. Da går medisinen ikke inn i blodomløpet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg godt igjen.

Klør over hele meg, nyser og nesen renner og alt er galt.

Prøver unngå alt jeg er allergisk må, men det letter gjort enn sakt i disse pollen tider.

Jeg har fått flere forskjellige medisiner av legen. Men alle med varsel trekant på. Noe som gjør at jeg ikke kan jobbe, fordi jeg bare sovner.

Tar ofte en om kvelden før jeg ligger meg, da er det ikke så ille. Men jeg har sluttet helt. Blitt vant til å føle meg tett hele tiden. Og ikke minst klø meg i hel.... Men utrolig hva man gjør for at ett lite vidunder skal komme velskapt til denne verden....

Hold ut! Jeg føler med deg..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann =0)

Jeg også er veldig plaget med pollenallergi som er begynt nå....til vanlig brukte jeg zyrtec tabl og livostin nesespray, men fikk beskjed av legen at de kunne jeg ikke bruke under graviditet....så nå fikk jeg resept på Lomudal nesespray og øyedråper....skal tas fast to ganger for dagen og

skal ha god virkning etter 14dagers behandling.....får krysse fingrene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...