Kickin Skrevet 2. mai 2006 #1 Skrevet 2. mai 2006 Noen som har 4 åringer som enda går med bleie? Vi har en sta gutt som blir 4 sensommeren, potte og doring blir brukt innimellom. Men å slutte med bleie er helt uaktuelt fra hans side. Han vil ikke gå med truser engang, vi har lokket med alt til ingen nytte. Noen gode råd der ute??
boris Skrevet 2. mai 2006 #2 Skrevet 2. mai 2006 Hørtes kjent ut, jenta vår blir 4år i neste mnd. Hun bruker bleie fremdeles. Men på onsdag kom hun selv å sa at nå skulle hun bli stor jente å slutte med bleie. Så tokk hun av seg bleien klatrer opp på doringen å tisset. Så for øyeblikket så går hun halve dagen med bleie og halve dagen uten bleie. Hver gang hun har vært på toalettet å gjordt noe så får hun et valgfritt klistremerke inn i Do-dagboken. Hun er blitt ganske mye mer innteresert i hele greiene etter atvi begynte med klistremerkene. Så det kan annbefales
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2006 #3 Skrevet 3. mai 2006 Jeg har en på snart 4,5 som går med bleier enda.... orker ikke å nevne alt vi har forsøkt for å få han til å slutte, men han blir helt hysterisk når vi tar av han bleien. Likeså om han etter et stell eller av andre grunner har vært en kort periode uten bleie, og vi ikke viser tegn til å skulle sette på han en ny bleie, da blir han helt vill. Så jeg tror ikke det er så mye vi kan gjøre annet enn å vente til han selv finner ut at han skal slutte med bleie.
Gjest Skrevet 3. mai 2006 #4 Skrevet 3. mai 2006 skal se når sommern kommer, da faller nåk bleien av også. pass på å ha vann i bassenget, kan ikke bade med bleie veit du. min 4 åring sluttet med bleie da han fylte 3 år, vi sluttet på dagen. han hadde aldri gått på do eller på potte før den tid, han nektet plent.. han hadde vært natte tørr siden han var 2 år. etter at vi sluttet med blien, tok vi han aldri opp om natten for å gå på do, passet på at han gikk før han la seg. noen uhell var det i begynnelsen, men det snakket vi ikke om. vi sa at om han måtte slutte med bleie når han skulle begnne på barnehagen til høsten, og så skulle han få et tog han ønsket seg. små gulrøtter kan være trikset. nå skal vi sette i gang med guttn på 2,5 år, han er en ivrig pottebruker..
solemio Skrevet 3. mai 2006 #5 Skrevet 3. mai 2006 Min yngste blir 4 i juni, og bruker bleier fortsatt. Nå har vi prøvd alt mulig i et års tid, men han bryr seg ikke et pøkk. Vi har helt sluttet å mase, og satser på at han selv skjønner at det er mer behagelig å gå uten bleie. Syns det var godt å se at flere har samme "problem", jeg syns det er litt ekkelt med alle kommentarer fra familie, særlig besteforeldre, og andre. Akkurat som om vi ikke vil at han skal bruke bleie?? Virker som noen mener vi er dårlige foreldre når VI ikke greier å få han til å slutte. Aaargh. (Min eldste var 3 da han sluttet, ikke tidlig det heller, men nå tar det jo helt av...)
EvaL Skrevet 3. mai 2006 #6 Skrevet 3. mai 2006 Dere har bare ett valg og det er å glemme at dere vil at han skal bli tørr, og la han fortsette med bleier en stund til. Når han er blitt så stor og enda ikke er interessert i å slutte med bleier, så må avgjørelsen være hans egen. Dvs. han kommer ikke til å slutte fordi dere vil at han skal gjøre det, og uansett hva dere sier så har han bestemt seg for at han ikke skal høre på dere. Han kommer til å insistere på å fortsette med bleier. Men, om dere ikke nevner bleieslutt med ett eneste ord, og bare skifter på han og gir han en ny tørr bleie, så vil han etterhvert selv begynne å tenke på det å slutte med bleie. Og når han først bestemmer seg, ja så vil det skje veldig fort og nesten uten uhell av noe slag (det får være trøsten deres) for han har nok kontroll over saker og ting. Og som en over her sa, sommeren kommer nok til å gjøre underverker. Om dere bor slik til at dere har hage han kan være ute i, så vil varmt vær gjøre at han kan gå uten klær. Spør om han også vil gå uten bleie, men sier han nei så la han gå i bare bleien. Si at han kan bare ta den av om han syntes det blir varmt, eller så må han jo ta den av når han skal bade i bassenget eller dere f.eks. skal spyle han med haveslangen. Dere kan også oppfordre han til å tisse i buskene, slik at han hjelper til å vanne (ikke helt stuerent, men det vil nok hjelpe). TIpper gutten deres er helt bleiefri etter sommeren er over jeg (vel, kanskje med unntak av nattbleiene da).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå