2 tette og ei badehette Skrevet 2. mai 2006 #1 Skrevet 2. mai 2006 Gutten vår har diare. 7mnd. gammel. Skulle kjøpe blåbærsaft på butikken i stad og fant ikke sånn uten sukker eller søting... Hvor får man dette da? Han skal snart legge seg og jeg må handle nå! Kan jeg kjøpe den med mindre sukker da, nå siden han er syk? Trodde ikke de skulle ha sukker. han har hatt 9 diarebleier i dag, er ikke det litt mye væsketap? Gir han MME ofte og vann (fra springen). Bør jeg koke det siden han er syk? Ringte helsestasjon i dag og de ba oss se det an til i morgen, men nå er jeg nerv ør igjen for han har kasta opp også, men ellers blid og fornøyd. Han har spist banan i dag som eneste fast føde.
Gjest Skrevet 2. mai 2006 #2 Skrevet 2. mai 2006 kjøp gem collett på apoteket, det er en saltblanding som binder magen...det eneste som virkelig funker sa de på sykehuset...god bedring til lillegutt :-)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2006 #3 Skrevet 2. mai 2006 På de fleste dagligvarer har de bløbærkonsentrat(sammen med vitaminene) og kan nok være lurt å koke vannet nå som han er syk(slipper ekstra bakteier).
Gjest Skrevet 2. mai 2006 #4 Skrevet 2. mai 2006 har du sånn lilla greier til å smøre på rumpa? fåes også på apoteket, smører du det med en gang så blir han ikke sår...
2 tette og ei badehette Skrevet 2. mai 2006 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2006 Tusen takk for kjappe svar dere:) Da skal jeg skyndte meg på butikken og se etter blåbærkonsentrat. For apoteket er stengt. Får eventuellt kjøpe det andre i morgen. men er han ikke noe bedre i morgen blir det tur til legen. Jeg har sånn krystallfiolett om det er det du over mente:)¨Skal jeg ta det på rumpa? Under sinksalva da?
heffalumpa Skrevet 2. mai 2006 #6 Skrevet 2. mai 2006 Tror ikke litt sukker gjør noe,,, Når jenta mi hadde omgangssyke med diare og oppkast fikk jeg beskjed om å gi havresuppe tilsatt saft og salt for å gi god smak. Andre tips var raspet eple, raspet gulrot. Følg med på tissebleier, de gir en pekepinn på om han får nok væske. Ris skal også være bindende på magen tror jeg... Gem collett fra apoteket som andre skriver er også et bra tips.
Gjest Skrevet 2. mai 2006 #7 Skrevet 2. mai 2006 jepp, ta det på rumpa med en gang...skal love deg det hjelper
2 tette og ei badehette Skrevet 2. mai 2006 Forfatter #8 Skrevet 2. mai 2006 Takk for gode råd. Var på butikk nr.4 for andre gang nå og de hadde bare blåbærekstrakt kapsler. Så nå kjøpte jeg blåbærsaft med sukker. MEN, kom på at jeg har blåbær i fryseren. Hvis jeg varmer de frosne blir det jo en del saft til overs...kan jeg bruke dette? Eller faktisk gi blåbær i mikseren? Håper poå svar igjen:) Litt desperat førstegangsmor med førstegangssyk sønn. River i hjertrota av bekymring...blir nok mye av det etterhvert:)
Gjest Skrevet 2. mai 2006 #9 Skrevet 2. mai 2006 gi han med sukker, hvis han er slapp har han godt av energien uansett...ikke tenk på det, det er bedre med enn uten...de uten har slike tilsetningsstoffer som ikke er bra
2 tette og ei badehette Skrevet 2. mai 2006 Forfatter #10 Skrevet 2. mai 2006 Hei Det er meg igjen...jeg ga han saften fra blåbærene jeg hadde og litt risgrøt, og kokt vann til drikke... Gjett om han spydde opp alt utover hele stua og pysjen sin stakkar. Og alle kan vel tenke seg hvordan det ut hos meg nå med blåbærspy..huff og huff...Syntes det er så fælt for lillegutt jeg. Redd han ikke får nok drikke... Ga han 1dl MME rett før senga og det har han beholdt. Noen som vet hvorfor man helst ikke skal gi melk nå de har diare? Det er jo fortsatt det meste av hans diett!!! Skal jeg vekke han i natt og gi han vann? Sorry maset altså...men er så usikker
Gjest Skrevet 2. mai 2006 #11 Skrevet 2. mai 2006 hmmm, snuppa hadde omgangssyken da hun var på hans alder og hun var innom sykehuset på grunn av tørre bleier stakkars...der fikk hun denne gem colletten, det hjalp nesten med en gang faktisk...det er ikke vaktapotek i nærheten av dere da?
2 tette og ei badehette Skrevet 2. mai 2006 Forfatter #12 Skrevet 2. mai 2006 takk for svar. Hva er den gem colletten egentlig a? Får kjøpe den i morgen jeg da.... Bør jeg gi han drikke i natt? Han sover fra 19-06 vanligvis. med så mye diare er det vel lurt å få i han væske iallefall før vi legger oss eller?
Gjest Skrevet 2. mai 2006 #13 Skrevet 2. mai 2006 du kan jo gi han hvis han våkner, men ikke vekk han hvis han sover, bare følg godt med....det er en salblanding av ett eller annet slag som binder magen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå