Gå til innhold

Så skjedde det med meg og...

Anbefalte innlegg

Etter at vesla har mast mye på puppen i det siste ba jeg homeopaten om å sette en "melkenål" på meg i dag...

Og nå har jeg tilstoppa melkegang.. :( Brystet er hardt og vondt på den ene siden.

Kommer nettopp fra dusjen, skulle prøve å massere og melke ut litt, men det var ikke stort som kom. Vesla ble også sur nå hun skulle spise, tror hun sleit litt med å suge ut hun også..

Gode råd mottas med takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4935899-s%C3%A5-skjedde-det-med-meg-og/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synd du ikke fikk svar i går kveld, men:

Ta to paracet og vent en halvtime. Legg på et varmt omslag der kulen er i fem minutter. Legg baby til på den vonde puppen med haken vendt mot kulen. Slapp av, pust dypt... Når melken begynner å renne, stryker du med strømmen over kulen, prøv å ikke gjøre huden rød (litt krem på fingrene kan hjelpe). Det er mindre vondt når du har tatt paracet, men du kan kjenne en del ømhet. Har du trøbbel med å få melken til å renne, kan du rulle den andre brystvorten mellom fingrene mens baby dier den vonde.

Får du ikke has på kulen i løpet av dagen, så finn mer hjelp, ammehjelper, ammepoliklinikk, etc.

Lecitin holder melkeganger åpne, tre kapsler per dag i problemperioder, du kjøper det på helsekosten.

Takk for svar, Expat :)

Etter en natt med varmepute på puppene og intens suging av vesla (av en eller annen grunn suger hun bedre om natta enn om dagen...), har det lettet på trykket og de er ikke så vonde lenger.

Men jeg kjenner at de fremdeles er litt harde på et punkt, det er liksom ikke klumper, men hardt eller litt hovent..... (??)

Spiser lecitin for harde livet (tar vanligvis en pr dag, men i noen dager nå har jeg glemt å ta, i tillegg til at jeg var på babysvømming fredag.. kanskje det var det som stengte kanalene...???), og har hivd innpå tre i går, og to hittils i dag..

Dette med at nattamming går lettere enn dagamming er faktisk veldig vanlig, da tenker baby mindre, og gir seg mer hen til instinktene... Virker også ved puppenekt, om dere får "gleden" av å oppleve det.

Forsøk å fortsette varmeputene før amming (ikke etter, heller kalde omslag etterpå, det hemmer overproduksjonen i det punktet), det er vanlig å være litt hoven etter spreng. Se opp for influensafølelse eller feber...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...