Gå til innhold

Pearly, LadyComp eller BabyComp (samme som skravlesiden)

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om mange av dere her inne benytter dere av personlig fruktbarhetscomputer (PFC)?

Bruker dere LadyComp, BabyComp eller Pearly? Hva er deres erfaringer med bruk av disse?

Jeg vurderer å gå til anskaffelse av en slik form for prevensjon da jeg ikke ønsker hormonell prevensjon .

Tips mottas med takk!

Fortsetter under...

Jo, jeg! :) Bruker LadyComp og har veldig god erfaring! Full klaff på første forsøk da min sønn ble unnfanget - håper det klaffer denne gangen også!

Den er perfekt som vekkeklokke, lite og lett og praktisk å ha med på reise. Såvidt jeg vet koster BabyComp endel mer,og forskjellen er at man også kan forutsi barnets kjønn.

Annonse

http://www.buenaventura.no

BuenaVentura AS

Postboks 103

4302 Sandnes

Tlf. 51 68 00 16

Fax 51 68 00 17

[email protected]

Besøksadresse:

St. Olavs gt. 20

4300 Sandnes

De har tilbud på alle pfc frem til 15.juni. Dersom man er flere får en rabatt.... kanskje vi her inne skulle gått sammen om å kjøpe ;-)

Jeg har brukt Perly som prevansjonsmiddel siden nyttår, og det funker bra. Eneste problemet er at jeg lyser rødt nesten 14 dager i mnd... Det er litt lenge synes jeg. Så vi hadde "hopp av i svingen" på en av de røde dagene en kveld lystene tok litt overhånd, og nå er jeg 6 dager IKM... :)

Jeg selger min nesten nye babycomp. Jeg var veldig fornøyd med den, men brukte den som babyplanlegger ikke prevansjon. Jeg har et par venninner som har brukt babycomp og pearly som prevansjon, og de er veldig fornøyde.

Grunnen til at jeg ikke vil beholde den som prevansjon, er fordi jeg ikke stoler på meg selv og mannen min. Vi blir veldig lett gravide. Har blitt gravide på mini-piller og da vi hoppet av i svingen. Derfor vet jeg at hvis vi har lyst til å ha sex i eggløsningsperioden en gang vi ikke har kondomer tilgjengelig, så kunne vi sikkert funnet på å hoppet av i svingen, så hadde vi kanskje blitt gravide igjen. Jeg skal sette inn hormonspiral etter denne fødselen.

Babycompen koster 6495 helt ny, men jeg selger den for 4000kr. Jeg har kun brukt den i 2mnd, så på de to mnd har den sunket 2500kr i verdi! Det er en knallbra pris!!

Ta kontakt her eller på [email protected] hvis du er interessert!

Jeg tenker på å bruke pfc som prevensjonsmiddel jeg da, ikke som familieplanlegging. Min samboer er ikke klar for temaet heller (dessverre). (Sitat:) "Det har blitt litt mye babyprat og oppdragelse i det siste altså..."

Jeg har snakket med han om prevensjon, det er jo like mye hans ansvar. Han synes jeg skal høre med legen hva hun anbefaler. Jeg blir nokså humørsyk av hormonene, så det er grunnen til at jeg ønsker annen type prevensjon. Er veldig usikker enda på hva jeg vil gå på...

Hvis du reagerer på hormonellprevansjon, så er det ingenting som er bedre enn pvc, og om noen år er dere sikkert klare for baby og da er babycompen fantastisk å ha på den andre måten. Den forteller når eggløsning er, og gjør det mye lettere å treffe den.

Jeg skal som sagt selge min. Den er akkurat like god som ny, siden det kun er brukt i 2mnd.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...