Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi lurer litt på hvor mye far kan være hjemme, med lønn... han sier han kan være hjemme 3 uker.. men da må jeg ut i arbeid..

Syns nå det hørtes litt rart ut.. er det ikke slik at hvis han skal være hjemme lenger mer enn 3 uker så må jeg ut i arbeid??

Noen som vet hvordan det er, prøvde å finne det på trygdekontoret sine sider, men fant ikke..

hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4934998-hei-vi-lurer-p%C3%A5-noe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei ! det er nye regler fra og med juni i år.. pappaperm i 6 uker.. men jeg tror det er opp til Arbeidsgiver om de utbetaler lønn i permisjons tiden ( de 2-3 ukene rett etter fødselen).. de andre ukene som pappan tar ut er betalt av trygdekontoret , men da må mamman være tilbake på jobb... hvis ikke man har særskilte grunner til at far må ta seg av mor da..

Det er i hvertfall slik jeg har skjønt det ;=)

Far har rett på 5 uker eller 6 uker nå fra 1. juli. Disse er med lønn og dekkes av trygdekontoret. Men de kan ikke taes ut de første ukene etter fødselen. Denne lønnen regnes ut fra fars inntekt, ikke mors, slik det er de resterende ukene. I disse ukene må mor tilbake i arbeid, eller hun kan ta ut ferien sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...