Gå til innhold

trenger sårt litt hjelp...

har nr 3 i magen :) *har født*

Anbefalte innlegg

hei!

håper noen her kan hjelpe meg..

Jeg arbeider som hjelpepleier, men har bare 13,6% stilling FAST. Men har jobbet en del ekstavakter tidligere..

Men nå har det seg sånn at jeg har vert sykemeldt siden rett før jeg ble gravid, så jeg har Kun hatt en inntekt på 3000 i mnd. pga at jeg ikke har hatt muligheten til å jobbe ekstra....(har altså kunn fått lønn for den faste stillingen min) nå vet jeg ikke om hvor mye jeg har rett på når jeg går ut i permisjon.. om jeg kun har rett på de 3000, eller om de regner gjennomsnitt av det jeg har tjent di siste 3 åra?? i så fall om jeg kun har rett på de 3000, så må det vel vere like greit for meg å ta engangssummen? Forvirra jeg..

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Uff... vanskelig situasjon. Kan tenke meg det er temmelig stressende å tenke på. Men, trygdekontoret vil gi det de beste svarene. det jeg vet er at om man har hatt fast jobb tilsvarende en 50% stilling eller mer de 6 siste månedene av 10måneder - vil du kunne velg mellom 10 måneder med 100% lønn - eller 1 år med 80% lønn.

Hvis dette ikke lønner seg for deg, 80% av 3000... så vil de automatisk gi det et engangsbeløp på ca 33000, og deretter barnetrygd.

Alt utover dette må du få ekstra hjelp til hos sosialtjenesten.

Tallene er ikke helt nøyaktige, jeg vil råde deg å gå til trygdekontoret. De vil helt sikkert gi deg den hjelpen du trenger.

Håper alt ordner seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...