¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 19. juli 2006 #76 Del Skrevet 19. juli 2006 Ser at dette ble skrevet sent i går kveld i mørket også tydeligvis..hehe:) Mye skrivefeil assa! Forresten jeg så nettopp at du lå inne på terminlista på novemberklubben med termin 8 nov.. du må jo endre den til 4 nov da;) Ha en fin dag! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4934579-kab/page/4/#findComment-5675619 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunniva- og Majamamma Skrevet 19. juli 2006 Forfatter #77 Del Skrevet 19. juli 2006 Hei du! Formen er litt bedre nå, men fortsatt hoster jeg en del - og får en sinnsyk hodepine hver gang jeg hoster. Har satt seg i bihulene også, aaarrgggh. Jaja, i dag skal jeg ut og treffe noen venninner som fortsatt bor her oppe i isødet - håper jeg klarer å henge litt med utover kvelden... Dere har vel knallvær der nede tenker jeg, her er det 8 grader og nordavind :-( Jaja, bra vær å være syk i. Kanskje jeg skal se Brokeback Mountain en gang til? Er en av de beste filmene jeg har sett, gråt bøttevis når jeg så den. Kan jo være hormoner da..... :-) Griner t.o.m. av Mummitrollet nå. Så DEILIG med nyoppusset soverom og nyvasket hus - er litt misunnelig her :-) Nå må du ikke slite deg helt ut da..... Så lurt at dere er ferdige til bebisen kommer, da får man jo nok å henge fingrene i. Og dere har jo fiks ferdig barnerom også, må være en god følelse. Jeg gledegruer meg til å komme hjem, for nå begynner vi å ta tak i nyhuset. Har fått tegningene på utbyggingen (kjøpt gammelt hus fra 1950, skal pusse opp og bygge litt ut) og skal i neste uke sende ut anbud til diverse snekkerfirmaer. MASSE å gjøre, kan bare glemme å bli ferdig til jul. Hadde jo vært kos å feire jul i nytt hus, men vanskelig å gjennomføre pga toåring og ny baby - pluss at mannen min har startet egen legepraksis og har mye å gjøre nå i starten. Får satse på innflytting til våren, tenker jeg.... HAr tenkt på et barnerom ala det dere har, har lyst å ha tremøbler og litt gammel stil på inventaret til Sunniva. Hvordan stil skal dere ha på møblene???? Vi har også alltid hjertelyd på 152, så vi får nok småfrøkner begge to :-) Har dere bestemt navnet nå, da???? Vi heller fprtsatt mest mot Maja, men det er ikke avgjort ennå. Glemte å si igår at når man styrer mye så kjenner man ofte mindre liv - og du har jo virkelig stått på i det siste. Her har det vært masse liv disse dagene jeg har ligget stille med feber... Du får ha en fortsatt glimrende kveld, så snakkes vi!!!! Skal suse innom Novemberklubben og endre dato, takk for tipset :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4934579-kab/page/4/#findComment-5676471 Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 21. juli 2006 #78 Del Skrevet 21. juli 2006 Hei og hopp:) Ja, da har vi vært på 3D ul da.. og han også mente vi skulle ha jente:) Så da får jeg vel nesten begynne å tror litt på det da;) men jeg vet ikke helt hva jeg kal si om 3D ul... synes kanskje det er litt oppskrytt jeg da.. men det kan jo være fordi jeg har vært på så mange ul. Seff var det moro å se vesla, men hadde trodd det skulle være mer tydelig og mer sammenhengende film liksom.. Men vi fikk en drøss med bilder og en dvd med oss hjem:) Vi ble vist og forklart flere ting vi ikke har sett før. Blant annet gjennomstrømningen i navlesstrengen(begge veier) og funksjonen i morkaka. Hjertefrekvens var på 156 i går på ul. Vesla ligger litt foran i vekstskjema sa han for han fikk termindato 11/11etter å tatt gjennomsnittet av alle målingene. Hun er litt tjukk i huet og litt tynn rundt magen..hehe:) Jo, også var hun for første gang litt sjenert i går da.. Ville helst gjemme ansiktet bak hendene sine..lille luring.. Ellers så lå hun med hodet ned på venstre side og med bena da opp mot høyre. Hun lå og kosa seg med ansiktet og pannen helt inntil livmorveggen Hadde vist fått bedre bilder om det hadde vært mer rom og fostervann mellom ansikt og livmorvegg + at jeg har jo morkaka foran også da.. Skal se om jeg får lagt ut noen av bildene senere i dag. Bra at formen føles bedre. Når skal du hjemover igjen sa du? Vi reiser til Koster på en ukes ferie i morgen så da blir det ikke noe bimming på meg på en uke. Kommer hjem en dag eller to før vi reiser på hytta på søndag eller mandagen igjen tipper jeg.. Jo, ang stil på møbler så kan det vel bli litt blanding kanskje..hehe, vi skal jo arve springelseng, men det meste ellers skal vi vel kjøpe.. har ikke tenkt så mye på det ennå. Men vogga som hun skal ligge i til å begynne med er jo definitivt gammel stil da. Farfar, pappa og jeg har ligget i den. Den trenger å pusses litt på og males litt, så blir den så fin så. Jeg vil ikke skrape den helt fri for gammel maling. Det er jo litt poeng at den skal se litt gammel og brukt ut ogå da. Kan jo ikke ha en vogge som er nesten 90 år gammel også puse den opp til å se flunkendes ny ut! Maja er veldig fint navn synes jeg.. et bra valg og godkjent av meg..hehe:) Vi kaller frøkna for Jenny nå så jeg håper det blir det. liker det så utrolig godt. Men man vet jo aldri. Kanskje jeg ombestemmer meg sånn plutselig.. Håper bare jonas(sambo) også er med på det. Han liker det veldig godt han også, men jeg er mer bestemt på det tror jeg. Jeg føler det er et så riktig navn, også er jeg blitt vant med å kalle henne det, så det det er rart med et annet navn nå.. hehe, for meg er hun en liten Jenny:) Var og kikket på sengetøy og sånt i dag. Er det vanlig å begynne med dyne på 56x80 eller 80x100? Vi skal jo ha den i vogga til å begynne med, så den kan jo ikke være for stor heller. Også dette med dundyne eller annen kunstfiber(eller hva man kaller det)?! Er det sånn at dundyne er noe sånn allergifremkallende eller hva? Også madrasser da... det er bra nok med skumgummi og overmadrass eller? Er helt grønn på dette asså! Så et kjempesøtt sengesett i hvitt med små søte rosa bamser på, på Hansen & Dysvik i dag...Hadde lyt til å kjøpe det, men så ble jeg så usikker på størrelsen og sånt.. Størrelse på klær da? Er det vits å kjøpe noe i str 50 om vesla kommer til termin tror du? Eller begynne på 56? Ja, ja.. da snakkes vi vel om en uke da:) Ha en fortsatt fin sommer:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4934579-kab/page/4/#findComment-5693234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 30. juli 2006 #79 Del Skrevet 30. juli 2006 Hallo Er midlertidig tilbake på Bim. Skal reise på hytta i morgen.. Hvordan sår det til med deg da? Jeg har hatt en strålende uke på Koster, med soling og bading.. vært i varmeste laget noen dager, men da har jeg kost meg i skyggen med is og ramløsa:) Hva skjer hos deg da? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4934579-kab/page/4/#findComment-5762498 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunniva- og Majamamma Skrevet 30. juli 2006 Forfatter #80 Del Skrevet 30. juli 2006 Så hyggelig å høre fra deg igjen, har savnet deg! Her er alt såre vel, vi har vært hjemme på Hamar i ei uke nå - etter en kald og litt kjedelig ferie nordpå. Alle jeg vokste opp med som fortsatt bor hjemme var på ferie, foreldrene mine var syke hele ferien og fikk derfor ikke avlastet meg noe særlig.... Ikke lett å ha hovedansvaret for en svært aktiv (snart) toåring alene i to uker, langt unna pappaen, lekekamerater og en velutstyrt lekekasse. Men vi fikk da tida til å gå, selv om bekkenløsningen ble verre. Nå er det imidlertid på bedringens vei :-) Så gøy med 3D, da, vi har time 14. august. Bra å bli forberedt på at man ikke ser all verden, skal vurdere om vi orker bruke den ekstra tusenlappen. MEn hadde jo vært kos å få konstatert kjønn litt mer sikkert, selv om jeg føler sterkt at dette er ei jente.... Jenny er et kjempefint navn, synes vi har vært flinke begge to :-) Vi har brukt både den minste dyna og den på 80x100. Nå har Sunniva juniordyne på 100x140. Syntes det ble for voldsomt med 80x100 i starten, og var bl.a. redd for at hun skulle komme under dyna og ikke få luft (selv om det er svært usannsynlig). Bare kjekt med ei ekstra dyne, vi hadde jo av og til overnattingsgjester med baby - som fikk låne den som Sunniva ikke brukte. Og nå i sommer har vi faktisk brukt den 80x100 som sommerdyne, og pakket bort juniordyna for noen mnd. Blir jo litt dyrere, husk at man også bør ha minst to sengesett pr. dyne.... Tror vi har brukt dundyne hele veien, muligens var den første det som kalles fiberdyne, men er usikker. Tror ikke det spiller så stor rolle, det er alltid noen som har gode argumenter for det ene eller det andre. Madrassen vi har brukt kjøpte vi på Ikea til senga, og det er en med fjæring. Tips: Kjøp tisselaken som du alltid har over madrassen, for å skåne den mot spy/tiss m.m. Mange frarådet dette, fordi "det blir så klamt" - men jeg har hele tiden brukt et håndkle eller lite teppe over det igjen, før lakenet ble satt på. Dette teppet/håndkleet kan jo med letthet vaskes, og du skåner madrassen pluss unngår at det blir klamt. Apropos klesstørrelse:Vi kjøpte/fikk/arvet en del klær i str. 56 og 62 - og hadde ingenting i str. 50 til de første ukene. Pappaen måtte til og med ut og shoppe noe mens vi lå på sykehuset, slik at vi hadde noe å reise hjem i - for alt var for stort. Mulig vi var uheldige, f.eks. at de klærne i 56 var store i størrelsen - men det var uansett vår erfaring. Du vil ikke tro hvor små de babyene er, he he. Sunniva brukte str. 50 i ca en mnd, men så var hun 48 cm da hun ble født. Tror det kan være lurt å ha kanskje to antrekk, to-tre bodyer og to-tre pysjer i str. 50. Så små babyer skitner ikke ut klærne sine så lett, de verken bæsjer eller gulper mye i starten (kommer senere). Men får du ei frøken på 54 cm, så stiller jo saken seg annerledes.... PS: Hennes&Maurits har store størrelser, varer lengre enn andre merker synes jeg... I dag var vi og så Pirates of the Caribbean, og jeg holdt på å sulte ihjel mens minien sparket frenetisk. Tror hun klaget over tom mage, og straffet mamsen med noen saftige blærespark. Har forresten skjedd noe med magen min - for på fredag romsterte hun voldsomt, og etterpå var magen spiss og ØM. Føles som at jeg har trent magemuskler i timesvis.... Ser uansett annerledes ut nå, har fått en helt annerledes form på magen. NÅ ser jeg gravid ut, gitt. Har forresten vært flink jente og holdt meg unna sjokolade og ekstra porsjoner denne uka, da jeg (kremt) har gått opp ca 15 kilo allerede. Men sjekka helsekortet med Sunniva, og oppdaget i dag at jeg på samme tid hadde gått opp 21 (!) kilo sist. Det pussige er at jeg ikke gikk opp ett gram engang etter uke 27, dvs - endte opp på 91 kilo (veide 70 til vanlig), som jeg for øvrig sto stabilt på i 12 uker. Spiste nesten mer de siste månedene, og tenkte ikke noe på vekta. Hvis dette skjer nå også, kan jeg kanskje klare meg med 15 kilo opp og det er supert. Men det er jo noen uker igjen, da... Nei, nå må jeg legge meg. Håper du får ei fin uke på hytta, så prates vi mer når du er tilbake!! Klem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4934579-kab/page/4/#findComment-5768825 Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 6. august 2006 #81 Del Skrevet 6. august 2006 Hellu Hatt det greit på hytta. Ikke noe god seng å ligge i, så nå har jeg vondt-vondt i ryggen... Men vesla i magen holder liv, så da er jeg fornøyd:) Nå er det bare en uke igjen her inne på 2.tri..tvi-tvi... Kjøpte bagen til OTH vogna dagen vi reiste på hytta da. Sjekket finn.no den dagen og da var det ei som skulle selge en svart bag til halv pris av nypris, så vi reiste en tur innom Grunerløkka og kikket på den. Den så helt ny ut utenpå, menhadde noen vannskjolder inni trekket. Brukte bare en fuktig klut på skjoldene og fønet med hårføner så så den helt ny ut inni også. Godt å spare litt penger:) Tenkte å begynne å handle litt kanskje når jeg går inn i 3. trimester. Fikk forresten en pyjamas, en sparkebukse, en smeke og en stirkkejakke etter mamma av mormor i går. Var litt rart å få noe til babyn, men koselig også. Har begynt å merke at varmen ikke er så god. Blir veldig fort sliten og utmattet etter 4-5 timer på stranden.. Har blitt avhengig av å ha med med en parasoll å rømme inn under om varmen tar helt av! Ellers skal jeg til jordmor til tirsdag da.. får se om det forstsatt går riktige veien med symysempl og liknende. Håper dere får en fin opplevelse med 3D ul. Synes det var koselig uansett å ha en film av babyn:) Takk for råd om dyne..er jo helt grønn jeg..hehe.. Tror jeg har gått opp 4 kg fra startvekt, så det er jo ikke så mye... får se hva det blir på veiing til tirsdag. De to kiloene gikk jeg opp fra 6/7- for to uker siden. De siste to ukene har vekten stått stille. Legger du på deg i rykk og napp? Hvordan står det til med deg nå da? Klem:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4934579-kab/page/4/#findComment-5828105 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunniva- og Majamamma Skrevet 6. august 2006 Forfatter #82 Del Skrevet 6. august 2006 Hei hei! Joda, står bra til her - men er drittlei varmen. Kunne gitt hva som helst for en dag med 10 grader, he he. Jaja, skal vel ikke klage, de stakkars slektningene mine har hatt kun en dag med 20 grader i sommer, resten har vært surt og kaldt. Ellers har jeg noe jeg tror er litt vonde kynnere, men er usikker på om det kanskje er noe annet. Når jeg reiser meg, eller anstrenger meg litt, så får jeg så vondt øverst i mageregionen - kjennes ut som et belte som strammes sakte. Magen blir hard også, så det må jo være kynnere. Men kynnere er jo ikke vondt, vel??? Har dette oftere og oftere synes jeg, og det som hjelper er å sette/legge seg litt nedpå. Ligger på sofaen nå, mens mannen min og Sunniva er på kanotur. Hun fyller for øvrig to år førstkommende torsdag, og skal feires i tre lange og tre brede. Huset vårt er lite, og vi har mange venner - så vi må dele det opp i tre feiringer. Hele uka går vel til baking m.m., for jeg har ikke akkurat mitt vanlige tempo for tiden. Gleder meg litt til det er over, selv om jeg elsker å arrangere bursdager. Du kan glede deg, er nok mest spesielt med den første feiringen - var så rørt at jeg holdt på å bryte ut i krampegråt da hun blåste ut sitt første bursdagslys, snufs... Og nå er hun to år, huffameg som tiden flyr!!! Har forresten svart på den vekt-tråden din! Magen min har for øvrig forandret seg masse i det siste, nå er den som en fotball - og midja mi er tilbake. Før dette var jeg tykk rundt hele, liksom, men nå er den så spiss og rund - nesten det de kaller guttemage. Har like stor mage som ei jeg kjenner som skal ha om to uker, men hun er bitteliten ellers da. Jeg er 17 cm høyere, så det er vel ikke så rart.... Kjenner bare så sinnsykt mye liv for tida, dette er HELT annerledes enn da jeg ventet Sunniva. Denne er turbo hele dagen, tror jeg kjenner 10-15 spark i timen, hele døgnet. Enkelte timer står hun på hele tiden, og andre timer er det svakere spark - men det er liv hele tiden. Rare greier, var ikke i nærheten så mye sist. Sunniva er jo en svært aktiv dame, så det kan jo ikke henge sammen med hvordan de er inne i magen. HVIS det derimot gjør det, ja da sliter vi... Planlegger for øvrig to uker på Mauritius i februar, gleder meg veldig!!!! Håper bare vi har fått flyttet inn i det nye huset til da..... NEi, nå skal jeg sove litt før familien kommer tilbake fra båttur. Ha en fin dag videre! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4934579-kab/page/4/#findComment-5830555 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunniva- og Majamamma Skrevet 16. august 2006 Forfatter #83 Del Skrevet 16. august 2006 Når kommer du etter, egentlig? Savner deg :-) I dag skal jeg ut og se på Mutsy-vogn, hørt noe om den, eller? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4934579-kab/page/4/#findComment-5945801 Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 16. august 2006 #84 Del Skrevet 16. august 2006 Hei du.. Jeg kommer etter til Mandag håper jeg... Har det litt tungt om dagen.. er blitt så bekymret igjen.. Har siden fredag hatt mye kynnere spesielt på natten. De har vært ganske så vonde og gått i ryggen og nedover i beina.Har 4- 6 i timen. Klarer ikke å sove noe særlig.. også er denne utfloden så tynn, blank og lukter ingenting, så er begynt å bli redd for fostervannslekkasje igjen. I går og i natt var det så mye liv i magen at det kjentes nesten ut som om hun var stresset, og det blir jeg så redd av.. I dag har jeg enda ikke kjent noe til henne...uff, jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre jeg... jeg kan jo alltids ringe føden, men jeg vil ikke blir en sånn som roper ulv, ulv liksom... Også synes jeg magen er blitt litt mindre.. vet jo ikke om jeg innbiller meg ting, men synes den er blitt noe mindre, selv om jeg var hos legen på mandag og symfysemålet var steget. Gratulerer med vel overstått feiring av Sunniva da:) Hadde hun en fin bursdag? Eller bursdager for jeg vel si..hehe Hørtes deilig ut med Mauritius da.. Hvordan er det å reise utelands med små barn da? Tenker på varme og mat og sånt jeg.. Vi har planer om å reise til Frankrike neste sommer... Den Mutsy vogna var det ei jeg kjenne rsom kjøpte her om dagen, men hun har jo ikke fått prøvd den ennå da, så hun vet jo ikke hvordan den er, men hun mete hun var fornøyd med kjøpet sitt. Hun Burde vel det..hehe, for hun hadde nemlig kjøpt en vogn som hun byttet inn i Mutsy vognen:) vel, vel..jeg vet ikke helt hva jeg kla gjøre om dagen jeg.. jeg føler ikke for å dra ut noe sted, men samtidig så bli jeg så redd av å gå her hjemme å tenke på ting og tang. Leste forresten også om KS planene dine. Jeg tror nok det vil gå fint uansett jeg.. tenk hvor mange ganger de har gjort dette. Og siden de har en så gjennomtenkt plan og følger deg opp sånn å må det jo være bra:) Tenk du kan vite når vesla kommer du.. det er jo ganske så spesielt. Akkurat nå har jeg som mål å komme meg til uke 32, men ei frisk jente i magen... krysser fingrene for det... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4934579-kab/page/4/#findComment-5947146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunniva- og Majamamma Skrevet 17. august 2006 Forfatter #85 Del Skrevet 17. august 2006 Der var du ja :-) Huff, da, hørtes ikke ut som at du har det noe særlig for tida. Synes ikke du skal kvie deg for å kontakte føden, du har tross alt opplevd å miste noen ganger og da forstår de helt sikkert at man engster seg. Tror uansett at du ikke har noe som helst å engste deg for, men skjønner kjempegodt at det er ubehagelig med sånne kynnere. Hvor lenge varer de, egentlig? Apropos utflod, så har jeg i perioder vanvittig mye, helt helt tynn og blank utflod. Har mange ganger tenkt på om det er fostervann, men det lukter ikke søtt. Den lukta er visstnok veldig søtlig, slik at man ikke er i tvil når man kjenner det. Det du også kan gjøre, er å samle det opp i et truseinnlegg (helst et som ikke suger så godt) og dra til jordmor. Du kan også kjøpe proteinsticks (tror det er uten resept) og stikke borti utfloden. Det er det samme som jordmor gjør, så man kan egentlig gjøre det selv. Nå husker jeg ikke hvordan man leser av den, men det vet sikkert noen inne på skravlesiden, f.eks. Ser veldig mange bekymringsinnlegg der de lurer på det samme, og jeg har kun en gang opplevd å lese at det faktisk var fostervann. Det er nok veldig vanlig å mistenke det... Faktisk er det et meget godt tegn med mye, tynn utflod (ifølge min gynekolog) - det tyder på et sunt og "riktig" klima der nede :-) Ja, du så at det blir KS på oss - hvis morkaka ikke på mirakuløst vis flytter seg. Hører jo ofte at den gjør det, men han spesialisten mente at det var svært lite sannsynlig i mitt tilfelle. Nå lurer jeg bare på hvilket sykehus jeg skal velge, men TROR det blir Gjøvik. Er kjempebekymret for at det skal starte før uke 36 - da er det ikke lang tid vi har på oss å få tatt snitt før det kan ende katastrofalt. Kjenner etter tegn hele tiden, og "føler" at morkaka løsner bare jeg nyser. Livredd for blødninger, sjekker ofte - akkurat som i første trimester :-( Hver kveld - når jeg er sliten - kommer de vonde tankene, og jeg er "sikker" på at det går galt. En annen ting er at selve inngrepet har større risk for store blødninger for meg, og plutselig er jeg så innmari redd for å dø fra Sunniva. Livredd for at hun skal bli morløs i en alder av to år, huffameg..... Dumme, dumme tanker - skulle ønske jeg var bekymringsfri! Jaja, får fokusere på turen til Mauritius i vinter. Tror det blir fint å reise med små barn, for vi reiser bl.a. før Maja blir mobil selv - så vi har bare en å løpe etter :-) Mauritius er svært barnevennlig, langgrunt og rolig - og er et litt "kaksete" sted med lite kriminalitet. Er visstnok mye vind, slik at det ikke blir så varmt. Gruer mest for reisen over, men mannen min er lege og planlegger å blande inn litt sovemiddel i Sunnivas brus om hun skulle slå seg vrang, he he. Det er visst lett å få tak i trygg og allsidig mat, for enhver smak. Håper bare det går bra med oss (KS m.m.) sånn at det BLIR ferie....Sunniva var for øvrig storfornøyd med feiringen(e), men vi har vært nødt til å avruse henne på pakker og kake denne uka. Merker at hun har blitt litt bortskjemt disse dagene :-) Var impulsiv og kjøpte Mutsy i går, gitt. Ble en Urban Rider, dvs den med fire hjul og svingbar aksel. Tok den i sølv metallic, med matchende stelleveske - STILIG! Hadde behov for litt oppmuntring, og det var en god følelse å bestille den. Dessuten skal jo Maja arve alt etter Sunniva, moro med i hvert fall en ny ting. Kosta 8.000,- gulp, håper vi får like mye igjen for Teutoniaen.... Hva het den vogna du kjøpte igjen???? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4934579-kab/page/4/#findComment-5968118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunniva- og Majamamma Skrevet 18. august 2006 Forfatter #86 Del Skrevet 18. august 2006 dytter litt, jeg :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4934579-kab/page/4/#findComment-5976119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 18. august 2006 #87 Del Skrevet 18. august 2006 Hei Kynnerne kan vare i 30 sek- 1 1/2 min ca. Kan være opptil ca 6 i timen. Fortsetter det over lengre tid med 6 i timen, så skal jeg kontakte sykhus, for da kan det være at de er gått over til rier. Men om de ikke kommer regelmessig over tid, eller gir seg, kommer sjeldnere igjen er det stort sett ikke farlig.. men likevel.. man blir nervøs.. har jo ikke hatt rier før heller så jeg vet jo ikke helt. Kynnerne kan være ganske så vonde innimellom. uansett så har jeg ikke kontaktet sykehuset ennå.. Har roet seg noe om natten nå, og det er lettere å leve med de som er om dagen, foreløpig hvertfall.. Det med utfloden ja.. ja, det virker som om det kommer litt i perioder.. nå er det kanskje gått litt tilbake igjen også.. Men det sises at det skal lukte søtlig om det er fostervann.. men.. unnskyld meg for detaljert beskrivelse av intime detaljer her, men... jeg synes ikke det lukter noe på papiret, men hvis det er litt i truseinnlegget så synes jeg kanskje det kan lukte noe da. Men om det er søtlig eller hva for en lukt det er synes jeg er vanskelig å definere. Men fostervann er det helt rennende som urin eller? Ang KS. Jg tror nok at det skal gå veldig bra jeg. Bare tenk for en kontroll de vil ha under slike forhold?! Alt vil være nøyaktig planlagt og tilrettelagt rundt en sånn operasjon.. Også er det jo over på et blunk. tenk å spennende det blir å så fint det må være å slippe å vente å lenge med å møte den lille jenta som bor i magen din:) Kul vogn du har kjøpt! Ei annen Bimvenninne har akkurat kjøpt den samme, og hun gleder seg også til å ta den i bruk. Var på treff i dag skjønner du:) Er så mange koselige bimjenter her i området. Tror jeg har vært på 5-6 treff nå jeg, og mange av de samme som møter hver gang. Nå popper snart de fleste, for alle bortett fra meg og ei til har termin nå i slutten av august. I dag var ei med som fikk sin lille jente nå i juli. Søte lita jente som heter Tiril:) Vogna vi har bestilt heter One Tree Hill "urban Jungle" www.onetreehill.nl Ellers så har jeg vært og shoppa litt i går og i dag. Skal på reunion med ungdomsskolen i morgen. 10 år siden.. føler det er lenger siden jeg gikk ut derfra, men ja, ja, jeg er ung..hehe:) Shoppa meg et par brune pumps(som jeg ikke får på meg selv..hehe..magen er i veien, klarer ikke få igjen den stroppen-greia). Har et kult gravid olaskjørt i knelengde og kjøpt en kul lang brun topp med litt gull i på Vero Moda. Litt acessoirer til og dette kan bli et greit antrekk:) Tja, ellers å er jeg hjemme alene i kveld og kjeder meg... Jo også stikker det sånn ved symfysen i dag. Det kan komme når jeg sitter helt rolig eller når jeg er ute og går.. Hm?! hva er dette? Ellers har jeg ringt fysio i dag. Fikk rek av legen sist. Og fikk anbefalt et sted i nærheten her. Skal dit til Onsdag for en evaluering eller noe. Jeg fikk rek til bassengtrening, men hun ville se det an hva jeg trengte. Vanligvis kombinerte hun et opplegg med saltrening en dag og bassentrening en annen dag. Litt skeptisk til saltrening(hva nå enn det går ut på). Jeg får så mye kynnere av å være veldig aktiv, så det orker jeg jo ikke... får si ifra om det og se hva hun sier om det. Tja, det var jo litt det da.. Kom på en ting til.. Kjøpte meg en ny gravidbukse i dag på H&M. Sort cordbukse..nice:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4934579-kab/page/4/#findComment-5978560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå