Gå til innhold

Urinveisinfeksjon??

Mamman til Linéa/VildeHelena!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har det?Jeg var hos legen i dag og fikk vite at jeg hadde det. Noe så tragisk. Fikk noen tabletter som jeg skulle gå på i fem dager så forsvant det. Hva er egentlig årsaken til at man får det?

Vil helst slippe og få det igjen...Hvis det blir borte med disse tablettene da...

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er veldig vanlig for gravide og få det..

det har med normalfloraen nedentil å gjøre.

prøv å vaske hver dag og grundig

Skrevet

unngå å sitte kaldt, skift undertøy evt truseinnlegg ofte, sørg for at du er tørr og ren nedentil:)

dette har hvertfall hjulpet meg.

Skrevet

hei:-)vi som har hatt det en gang har lett for å få det igjen.særig nå når man er gravid.pass på å holde stumpen varm og ikke sitt på kalde plasser.drikk mye vann for å skylle gjennom blæra og gå på toalettet med en gang du kjenner du må(om du har muligheten selvsagt).da slipper du ut alle bakteriene med en gang og gir dem ikke tid til å ligge der inne å godgjøre seg.

jeg har hatt det "100" ganger siden jeg ble gravid og spist en haug av tabletter 5 dagers kurer.

disse er ikke farlige.

lykke til:-)

Skrevet

Det er ganske vanlig å få det. Gravide er spesielt utsatt. Det er bakterier i underlivet som vandrer opp til blæren (kort vei for oss damer). Hvis du fryser eller ikke får tømt blære skikkelig hver gang du går på do, er det lettere for bakteriene å komme til.

Det kan være lurt å drikke mye appelsinjuice for å forebygge. Da blir innholdet i blæra surt og det liker ikke bakteriene. Og så er det viktig å drikke mye så du går ofte på do og bakteriene blir skyllt ut med urinen og ikke blir liggende i blæra og får tid til å formere seg.

Og nå når du går på antibiotikakur vil jeg anbefale deg å drikke Biola for ikke å få diare av antibiotikaen.

Skrevet

Dette høres kanskje litt rart ut, men man kan faktisk få uvi av samleie også. Hvis han har vært bak og så går foran (hvis du forstår hva jeg mener..?), kan de bakteriene føre til at en får uvi. Som gravid er man ekstra utsatt for uvi, så hvis han skulle være så uheldig å komme bak mens dere koser dere, er det viktig at han tørker/vasker seg før han går foran igjen.

Ellers er det viktig å ikke fryse på baken. Drikk masse appelsinjuice, det er med på å forebygge. Gå på do så fort du kjenner at du må på do, for da får ikke bakteriene tid til å kose seg i blæra.

God bedring! :)

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å kjøpe tranbærkapsler som du bruker en stund. Disse er med på å både behandle og forbygge!

Jeg var veldig plaget fra uke 13 til uke 24 ca. Har ikke merket noe etterpå. Tror tranebærkapslene hjalp mye ja!

Skrevet

Takker kjempemasse for alle svar! Dere er så gode å ha!!!

Når det gjelder sex hater jeg det bak! Men jeg lurer på: Må jeg droppe sex pga urinveisinfeksjonen? Jeg har ikke sexlyst så egentlig bare greit for meg altså... :o) Jeg har vært veldig fæl til å holde meg når jeg skal på do. Syns det er så kjedelig å springe på do ofte :o/

Legen min sa faktisk at jeg ikke skulle vaske meg for godt der nedentil. Ble litt forvirret nå!?!?

Vel, jeg får prøve ut de tingene dere har sagt og håpe nitritten er negativ neste gang....

Klem

Skrevet

lurer...

Skrevet

hei igjen:-)nei,du trenger ikke droppe det,men gå på do med en gang etterpå,det skal også hjelpe.

du skal ikke vaske deg for godt,det kan føre til sopp også.trenger ikke skure hele musa hver dag liksom..hehe,er ofte nok med vann,ikke for mye såpebruk.

jeg synes også det er no dritt å løpe på do hele tiden,men om du har muligheten bør du gjøre det:-)

Skrevet

Jeg drikker masse vann og appelsinjuice, og springer på do hver halvtime. Ganske kjedelig, men jeg vil ikke ha denne urinveisinfeksjonen så da håper jeg den forsvinner. Takke for at du svarte.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...