Gå til innhold

Utredning - hva skjer?

noralill

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi mistet også for 3.gang i begynnelsen av mars. Da var det den 3.aborten på 4, 5 månder- alle i 6.uke. Vi har et barn fra før så vet ikke om det er derfor ikke et stort apparat blir satt i gang men jeg har fått abyl- e blodfortynnende og crinone vaginalgel som skal tas ved neste graviditet. Ingen spesielle undersøkelser men som sagt kan dette være fordi vi har fåt det til før, og at det derfor tas litt lettere på? Legen sa at ved denne medisineringen kunnem an gjøre noe med flere årsaker til abortene.

Hei

Jeg mistet for 3. gang i februar og er nå under utredning. Først tok vi blodprøver av både meg og mannen for å sjekke kromosomene. Dette tar lang tid å få svar på, 8-10 uker (dette gjelder når Haukeland skal analysere). Når graviditeten er ute av kroppen kan du ta blodprøver for å sjekke hormoner og koagulering. Flere får også tilbud om hysteroskopi for å sjekke livmoren for evt. skillevegger eller polypper. Jeg har ikke fått tilbud om dette, vet ikke hvorfor.

I ca. halvparten av tilfellene finner man en grunn til abortene, men i følge gynekologen min er det best om vi ikke finner noe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...