Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er i uke 16, og har de siste dagene hatt noe vondt i magen. Det kan komme plutselig, som en ganske sterk smerte, som forsvinner like fort som den kom. Hadde endel vondt i natt, og kjente det også da jeg sto opp i morges. Lurer på om årsaken kan være at jeg la meg for natta rett etter middag i går. Dårlig fordøyelse kan jo gi mageknip, og det har vel de fleste av oss i disse dager...

Jeg er ofte plaget med luftsmerter!! I går hadde jeg sånne takvise kramper i hele magen etter jeg hadde spist, akkurat sånne man har når man får diaré. Bare det at jeg ikke får diaré, for fordøyelsen min har jo omtrent stoppet helt opp siden jeg ble gravid :-p Får også sånne "ilinger" i sidene innimellom, som også skyldes treg mage. (Tror jeg.)

Det kan vare noen timer, eller som nå dagen etter også, det er ikke morsomt! Begynner jo å lure hvordan babyen har det midt inni alle de krampene, men regner med at den ikke merker noe til det...

Men så lenge man er mer eller mindre plaget med treg fordøyelse i svangerskapet, tror jeg det er normalt med mageknip i perioder. Jeg har det ihvertfall sånn jeg også, hvis det er noen trøst ;o)

Felles skjebne, felles trøst vettu :o) Har hatt dette mage-greiene mye tidligere i svangerskapet også, hvis det er mer trøst. Man blir jo litt redd for det gjør jo vondt, men man kjenner jo at det er magen (tarmene)som protesterer og ikke babyen liksom. Så det er nok hvertfall ikke farlig ;o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...