Gå til innhold

Hvordan venne 6mnd baby til grøt?

Anbefalte innlegg

Har en gutt på snart 6 mnd.Begynnte å gi han grøt i påsken. Blandet med morsmelk spiste han en god del. Nå må jeg kun gi erstatning og den blandet med grøten vil han ikke ha. Eneste han spiser litt av er banan/eple purre. Han tåler ikke melk, så tror grøten blir veldig vond blandet med erstatning uten melk. Han er veldig lang og kraftig benbygging men tynn. Veier åtte kilo, så erstatning er ikke nok for han. Våkner mye å¨natta. Når jeg prøver å gi han grøt har han den bare i munnen, tar kanskje en svelg, renner ut igjen. Begynner å bli så sliten av mating om natta, han må jo få i seg fast føde snart. Har noen erfaring ? Forslag?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4933030-hvordan-venne-6mnd-baby-til-gr%C3%B8t/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å ha fruktpure` i grøten da?

smaker mye bedre da, eller prøv litt forskjellige grøter.

De har lett for å bli matleie som oss;)

Snuppa her ville ikke ha mais/risgrøt mere, da smaken ble for kjedelig.

Men da hun fikk 6 mnd grøt(med smak av aprikos og og banan) så gikk det unna igjen.

Har tenkt på det med velling.Kanskje lurt en periode. Men har lest et sted at det er tvangsforing. Da tror han på en måte det er melk. Er litt skeptisk til at han da skal slutte å ville ha flaska. Vi sleit en del med å få han til å ta den også. Tror det er melk i den ene grøt typen du prater om. Får gå i butikken å sjekke litt hva de har. Jeg er vel ikke den første som har sliti. Mange gode tips her. Takk. Skal prøve det med å blande i purr`en også. Spørs om ikke jeg tyr til velling i kveld.Litt skeptisk, men trenger søvn.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...