Gå til innhold

hei alle dere som har hatt ma!


blomster piga :o)

Anbefalte innlegg

fikk dere tidligere ul enn vanlig og får en ekstra oppfølging når en bare har misstet en gang???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde en MA uke 13 i vinter, var hos lege idag igjen. Er 8 uker på vei på nytt, men legen sa ingenting om noe ekstra oppfølging, nei. Ganske vanlig fenomen. 1 av 20 mister el spontanaborterer, så det er nok ikke vanlig med ekstra hvis det ikke er andre ting det skyldes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en MA i fjor, ca 1 år siden, ble oppdaget i uke 12 da jeg var på ordinær UL. (Bodde i Danmark, og der har de alltid UL i uke 12+18)

Da hadde fosteret vært dødt siden i uke 9.

Da jeg kom til min første svangerskapskontroll hos legen for et par uker siden, sa han at han ville jeg skulle ha en tidlig UL pga MA i fjor.

Så jeg har vært i dag faktisk (er i uke 10 nå), og så hjertet til den bittelille knotten slå som bare det! :)

 

Du kan kanskje få henvisning hvis du er bekymret pga. tidligere MA..

Det var jeg, men slapp å be om det da jeg har en fantastisk lege som nevnte det uoppfordret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde ma i fjor sommer sa legen på sykehuset at jeg kunne be om tidlig ul hvis jeg var bekymret neste gang jeg var gravid. Nå er jeg 10+6, og jeg var på ul i forrige uke. Jeg har forresten også en fantastisk lege! Hun satt bare å ventet på at jeg skulle spørre om ul... Hadde jeg ikke spurt hadde hun nok nevnt det selv. Noen leger er nok ikke sånn og da er det viktig at man ber om det, for det er jo ikke automatikk i at men skal ha tidlig ul når man har mistet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...