Gå til innhold

Mitt livs verste dag!

Anbefalte innlegg

I dag har jeg vært hos kjevekirurg og trukket en super betent tann. Og det er det verste jeg har vært med på noen gang. Uansett hvor mye bedøvelse jeg fikk gjorde det like vondt. Tror mini i magen turner bra rundt av all den adrenalinen som ble sprøytet inn der! Det blir lett betennelser i munnen uansett hvor godt man pusser tennene når man er gravid. Gå derfor til tannlegen også i svangerskapet. Nå må jeg vente 1 år før mitt tannimplantat er på plass....til den nette sum av 22000kr. Heldigvis er det nest bakerste tann nede så det syns ikke, men det er kjipt at sånt kan hende med en tann som aldri har hatt hull i seg engang. Vips så er nerva betent og spredd seg til kjevebenet lissom. Hvor stor er oddsen for det på en 24 åring mon tro???

Jaja, håper den lille har klart seg greit på tross av bedøvelsen da. Det var mitt lille syte innlegg i dag og jeg håper det ikke skjer med noen av dere i hvertfall:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4932924-mitt-livs-verste-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å fy faen, det der misunner jeg deg ikke, unnskyld fransken. Jeg hadde betent nerve under en tann også, men den måtte ikke trekkes, tannlegen bare åpnet hele tanna og lot den stå sånn en stund til det fikk roet seg. Fikk penicillin rett nedi tanna i tillegg til to tablettkurer. Dette er nå 4 år siden, men det er fortsatt "liv" i denne nerven, noen ganger blomstrer den opp igjen og plager meg i et par dager, da må jeg til tannlegen og få hjelp igjen. Dette er noe skikkelig dritt! Sikkert like greit å fjerne tanna først som sist. Min sitter litt lenger fram i munnen, så det er vel derfor de ikke gjør det på meg også. Men nå er du kvitt den!

Tanna ble rotfylt for 1.5 år siden, men har aldri blitt ordentlig bra lissom. Den var øm og gav en murrende følelse inne i mellom. Plutselig kom det puss opp på siden og da var helvete løs for å si det sånn.

Tenkte nå at det var like greit å trekke den for jeg har brukt så mye penger på tannlege besøk med den dritt tanna. Den tanna ville ikke holde resten av livet uansett. Ikke bra å gå med betennelser heller når man er gravid. Men skitt au, jeg får gå tannløs en stund til ungen er født og så får jeg kjøpe meg en splitter ny og fin tann:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...