Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har fått beskjed at hun ikke vil skrive ut eggløsnings medisiner fordi jeg har et litt høy blodsukker niva. Det er på 6,4.... spiser nå veldig lite karbohydrater for å hjelpe på dette.... har et litt forhøyet nivå på testestoron også, men som sagt vil hun ikke være behjelpelig med noen slags medisiner. jeg er 37 år og redd for at tiden løper fra meg.... Legen mener alt vil løse seg når jeg får stabilt sukkernivå, men hva med å prøve metformin for meg? Er det noen som vet noe eller kan gi meg tips? og hvordan er det mulig å ha regelmsessig mens og ikke eggløsning?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4932836-forbannet-p%C3%A5-gynekologen-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

Kjenner meg igjen....Jeg måtte også mase meg til metformin. Jeg hadde insulin-nivået rett over normalen og ingen ville gi meg det, var hos to forskjellige gynekologer. Var først etter at jeg hadde mast leeeenge på hun jeg bruker mest at jeg endelig fikk resepten på metformin. Og da jeg kom til forsamtale med ivf fikk jeg beskjed av legen på fertilitetsklinikken at jeg måtte begynne på metformin og stå på det en stund før man ville begynne med ivf behandling. Heldigvis at jeg hadde begynt med det fra før så jeg ikke måtte vente så lenge til neste time på fertilitetsklinikken. Har forresten PCO (diagnostisert i sept ´05.) Er ikke så veldig overvektig, men fikk beskjed på fertilitetsklinikken at jeg måtte gå ned 10 kg før ivf kunne begynne. Og det har jeg klart nå!! Skal til ny time 6. juni.

Konkulsjon: Mas deg frem til metformin og hvis du er litt overvektig, bør du gå ned i vekt.

(Det med vekta fikk ikke jeg beskjed om av min gyn og det var først etter at jeg hadde stått på ivf- ventelisten i 5 mnd at legen på fertilitetsklinikken sa det til meg. Ikke lett å gå ned 10 kg. på 8 uker når man har PCO... Men jeg har klart det!!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...