Gå til innhold

Vondt med avføring.. snart 6mnd..

Anbefalte innlegg

Heisann!

Datteren min syns det er veldig vondt å bæsje... kniper igjen og skriker som besatt..

Hun får bare morsmelk enda.. har såvidt begynt med smaksprøver på velling - noe hun ikke vil ha..

Hun driver å får tenner, men tror ikke det er dette. Hun har hatt problemer med avføring siden hun var nyfødt. (hadde kolikk).

Vet ikke hva jeg skal gjøre.. er så vondt å se henne slik.

Vi må tirre litt i rumpa med en varm klut for at hun skal få ut noe.. (det er ikke hardt)

Hun får også malt extrakt.

Noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4932720-vondt-med-avf%C3%B8ring-snart-6mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min sønn var helt lik. Han hadde også kolikk og vi slet med avføringen helt opp til 10mnd. Vi fikk råd av Helsestasjonen å hive inn på med malteekstrakt. Han fikk spiseskjeer i flasken sin.

Tenner gir ofte løs mage så mulig det er vellingen som gjør vondt verre.

Hva med å begynne med litt middag istedenfor? Eller noe grovt brød?

Det hjelper også om datteren din ligger på rygg og du hjelper henne med å "sykkle" med bena. Jeg og gutten min "syklet" gjerne i flere minutter, flere ganger om dagen. Satte fart på systemet. Ellers kan en kiropraktor hjelpe. Han vil trykke på punkter i nakken for hjelpe fordøyelsen. Veldig effektivt!

Lykke til!

Veslejenta vår på 2 mnd sliter også med det samme i blant. Noen ganger hjelper det å holde henne i "sittestilling" over vasken (holder henne under lårene, ryggen hviler mot min mave). Da kommer det i kanonfart! Kan også hjelpe med litt massasje på magen, deretter "sykle" med bena hennes, og til slutt presse knærne mot maven 6 sek. Pass på at knærne holdes sammen, for å unngå belastning på hoftene.

Lykke til...

Takk for tilbakemeldingene.

Vi har gått jevnlig hos kiropraktor etter kolikken.. Hun har hatt flere låsninger (kommer og går). Skal dit i morgen med min rygg så da skal jeg få han til å kjenne på henne igjen.

Vanskelig å vite hva man skal gjøre med tanke på mat.. Bør vel komme igang med grøt snart. Vi får i henne et par avent-skjeer med velling.. men hun vrir seg unna.. Tror ikke hun kan få magevondt av så lite..

Men - kanskje prøve sviskesaft. Hvor mye kan jeg gi av det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...