Stolt mamma Skrevet 2. mai 2006 #1 Skrevet 2. mai 2006 Heisann! Datteren min syns det er veldig vondt å bæsje... kniper igjen og skriker som besatt.. Hun får bare morsmelk enda.. har såvidt begynt med smaksprøver på velling - noe hun ikke vil ha.. Hun driver å får tenner, men tror ikke det er dette. Hun har hatt problemer med avføring siden hun var nyfødt. (hadde kolikk). Vet ikke hva jeg skal gjøre.. er så vondt å se henne slik. Vi må tirre litt i rumpa med en varm klut for at hun skal få ut noe.. (det er ikke hardt) Hun får også malt extrakt. Noen som har noen råd?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2006 #2 Skrevet 2. mai 2006 Min sønn var helt lik. Han hadde også kolikk og vi slet med avføringen helt opp til 10mnd. Vi fikk råd av Helsestasjonen å hive inn på med malteekstrakt. Han fikk spiseskjeer i flasken sin. Tenner gir ofte løs mage så mulig det er vellingen som gjør vondt verre. Hva med å begynne med litt middag istedenfor? Eller noe grovt brød? Det hjelper også om datteren din ligger på rygg og du hjelper henne med å "sykkle" med bena. Jeg og gutten min "syklet" gjerne i flere minutter, flere ganger om dagen. Satte fart på systemet. Ellers kan en kiropraktor hjelpe. Han vil trykke på punkter i nakken for hjelpe fordøyelsen. Veldig effektivt! Lykke til!
2 + 1 på vei Skrevet 2. mai 2006 #3 Skrevet 2. mai 2006 Veslejenta vår på 2 mnd sliter også med det samme i blant. Noen ganger hjelper det å holde henne i "sittestilling" over vasken (holder henne under lårene, ryggen hviler mot min mave). Da kommer det i kanonfart! Kan også hjelpe med litt massasje på magen, deretter "sykle" med bena hennes, og til slutt presse knærne mot maven 6 sek. Pass på at knærne holdes sammen, for å unngå belastning på hoftene. Lykke til...
Stolt mamma Skrevet 2. mai 2006 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2006 Takk for tilbakemeldingene. Vi har gått jevnlig hos kiropraktor etter kolikken.. Hun har hatt flere låsninger (kommer og går). Skal dit i morgen med min rygg så da skal jeg få han til å kjenne på henne igjen. Vanskelig å vite hva man skal gjøre med tanke på mat.. Bør vel komme igang med grøt snart. Vi får i henne et par avent-skjeer med velling.. men hun vrir seg unna.. Tror ikke hun kan få magevondt av så lite.. Men - kanskje prøve sviskesaft. Hvor mye kan jeg gi av det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå