Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 21+1 og har kjent bebisen "sparke" i nøyaktig 1 mnd nå. Det har vært veldig varierende i både styrke og mengde, men jeg har kjent noe hver dag, heldigvis. Men de siste 2 dagene synes jeg at det har vært veldig stille. Hvertfall på de tidspunktene den ellers har sparket en del. Jeg kjenner det fortsatt, men det er akkurat som om det er mye svakere, og "langt inni" magen liksom! Kan dette skyldes at for eks. bebisen har snudd seg og ligger og sparker mot ryggen i stedenfor magen? Kjennes ikke da sparkene annerledes ut?

Og det er vel helt normalt at den sparker mindre noen dager og mer andre dager, selvom man har kjent det hver dag i 1 mnd...? (Ops, akkurat der kjente jeg et spark i magen gitt, hehe.)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4932608-spark-og-s%C3%A5nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ringte faktisk jordmor en dag jeg ble så bekymret for nettopp dette. Fikk ikke snakke med min JM, men ei annen. Hun var ikke veldig søt da hun nærmest fortalte meg at spark så tidlig (var ca i uke 20) var innbilning. Men jeg kjente også fra 16+ og hver dag ganske litk.

En gang i blant virker det derimot som at baby ikke er så keen på å turne rundt og det går rolig for seg. Noen ganger kjenner jeg spark mot ryggen, noen ganger som om de kommer ut av rompa. Tror bare din lille tester ut litt, jeg.

Men hvis du har mulighet til å få snakke med jordmor eller lege om det, så gjør det.

Du kan jo også prøve med noe søtt å putte i munne og et glass kaldt vann hvis du vil ha litt fart i den lille.

Lykke til!

Hvilken jordmor er det som sier slikt tull?

Tipper på at babyen har skiftet stilling bare. Det er variablet hvor mye jeg kjenner min også, er i uke 28 så jeg kjenner bevegelser hver dag, men av og til der det bare som svak kiling, andre ganger er det nesten så jeg fyker i taket.

Takk for svar! Jeg jugde forresten litt jeg, har bare kjent spark i 3 uker, ikke 1 mnd ;o)

Men det var da en merkelig jordmor som sa at å kjenne spark før uke 20 var inbilning?!! Utrolig merkelig å si, tror ikke ALLE går rundt og inbiller seg spark gitt!!

Men jeg får vel bare slutte tenke så mye på det, skal til jordmor på kontroll 10. mai, da får jeg vel svar på det meste jeg lurer på :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...