Gå til innhold

tull med terminberegning, argh, argh. noen med termin 5.aug?

Anbefalte innlegg

uff, jeg er ikke noe flink med terminberegning og sånt -- men noe sier meg at et eller annet er feil; enten med ultralydterminen min eller det som legen sa i dag. Noen som ser en feil her?

Ultralydtermin er nemlig 5. August. På ultralydundersøkelsen den 7.mars sa jordmor at jeg var 18+3. Kan det stemme?

Og i dag sa legen min at jeg var 26+6. Han insisterte på dette da jeg mente at han regnet feil. Men når termindato, 5. august, er en lørdag, da betyr vel det at jeg bytter uke på lørdager??? og da kan jeg vel ikke være 26+6 i dag? Eller?

Fortsetter under...

Heisann!!

Jeg har også termin 05.08. I dag er jeg 26+6, altså bytter dag på onsdag. Vet ikke om d blir 100%rett, men jeg går ut i fra det nå. Om en prøver de ulike terminkalkulatorene på nettet kan en ofte få litt ulike svar... La deg ikke fortvile, men kos deg med tiden som er igjen:)

Lykke til!!

Jeg skifter uke på fredag og har termin søndag så det stemmer vel bra med 40 + 2 som Dodge sier. Da vil du som har termin en lørdag skifte uke en torsdag. Den dagen du skifter uke går utfra første dag av siste mens som jo er der svangerskapet starter

Annonse

Hadde fått det for meg at jeg skiftet uke på lørdager, dvs. 26+3 i dag. Ikke store forskjellen, men gøy når jeg kan legge til etpar dager den riktige veien.

Det blir nok varmt for oss augustmammaer, med store mager utover sommeren -- kjenner at jeg gledegruer meg til siste del av svangerskapet..kan nok bli litt tungt mot slutten, ja.

Ha fin dag, da;)

Min termin er flyttet to ganger og jeg er gått helt i surr. Legen min var også forvirret og klarte ikke hetl å bestemme hvilken dag i uka det var. Men som hun sa: "Vi kan sette termin både her og der, men den kommer når den vil". Og det er jo faktisk et godt poeng. Termin er en ting, men hvor langt på vei baby er er jo noe helt annet.

Har termin 3/8, og jordmoren min er uenig med alle (dvs, lege, barnimagen, mitt eget gravidometer, etc) på hvilken uke jeg er i, men termindatoen er hun enig i. Så det er vel forskjellige måter å regne på.

Jeg er i uke 28, forresten, uansett hvor mange som måtte være uenige det!

Gjest 5 andre

Er forvirrende greier detta med ukene. Jeg har temin 14 august, og har altså 104 dager igjen. Det er alle enige i. BiM sier at jeg er 25+3 i dag, min jordmor sier 25+4, mens jordmora som tok UL er helt enig med terminen men mener allievel at jeg er 26 i dag. Hmm. Jeg velger å forholde meg til den faste jordmora mi, og egentlig er det jo ikke så viktig. Gleder meg storveis i alle fall.... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...