Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er helt vanlig å ha det litt slik i begynnelsen (fram til uke 9-10, noen også senere). Jeg blødde litt i uke 10, men alt er fortsatt OK. :) Er 26 uker nå. Det beste du kan gjøre er nesten å prøve å ikke tenke på det, finn på ting og la tiden gå, selv om det ikke er så lett. Plutselig er du over det verste. :) Lykke til videre!

Hei, jeg hadde en del småblødninger/rosa utflod/brunlig utflod i løpet av de første 12 ukene (er nå 16+4), og jordmor/lege sa til meg at det ikke var grunn til å bekymre seg med mindre det var friskt blod. Jeg vet hvor vanskelig det er å slå seg til ro med det, men i de fleste tilfeller så går det bra!

Gratulerer med spire forresten!! Og lykke til fremover!

Hvis du er veldig bekymret ville jeg bestilt time hos legen. Hun kan ta en blodprøve for å måle nivået at HCG og om dette er forenelig med hvor langt du er på vei.

Det er vanskelig å si hva blødningen kan være, men det trenger ikke bety at noe er galt. Hvis det ikke går over til friskt blod er det helt sikkert ikke noe farlig. Jeg har hatt en SA i uke 6 som begynte med brunlig utflod, ca en uke senere gikk det over til friskt blod. Da var det liksom ikke noe tvil. Jeg er gravid igjen nå (ble gravid like etter SA'en), og hadde en liten brunlig blødning i uke 12, men dette gikk over etter 2 dager, og alt er fint med den lille.

Annonse

Hei hei!

Jeg fikk brunlig utflod rundt 5-6 uker, varte i 14 dager. De hadde ingen forklaring på det. Du bør be om en ultralyd om en ukes tid, da er det mulig å se hjerteaktivitet i de fleste tilfeller. Jeg fikk en i uke 6, en i uke 8 og en i uke 12 pga dette. Veldig greit å få se at alt går bra, først i uke 12 at jeg klarte å slappe av så jeg skjønner hvordan du har det!

Lykke til, du kommer sikkert til å være spent fremover, det er ikke noe morsomt å gå sånn. Jeg har har blødninger i alle tre svangerskapene mine og det ser ut til å gå bra for tredje gang. Har hatt en ma, da hadde jeg ingen blødning.

Lykke lykke til, håper det går bra!!

Det er ikke uvanlig med litt blødning tidlig i svangerskapet. Det er jo fælt å oppleve det, men du får trøste deg med at det går bra med ni av ti gravide med blødninger. Med andre ord er det 90 prosent sjanse for at det går bra med akkurat din baby! (dette ifølge en bok jeg akkurat har lest om svangerskapet)

Da jeg var gravid forrige gang hadde jeg litt brunlig utflod ca uke 5. Fikk komme på UL dagen etter og ny oppfølgingsUL i uke 10. Alt var heldigvis bra og resten av svangerskapet gikk fint.

Krysser fingrene for at det går bra for deg også :-))

Annonse

Hei kjære deg.

Som de andre helt sikkert sier, så er dette veldig vanlig i graviditet. Jeg har opplevd det i to av mine tre graviditeter. Med Lisa hadde jeg det rett som det var hele svangerskapet, og da jeg mistet hadde jeg det også. Denne gangen har jeg mye mindre utflod enn de to andre gangene, og det har aldri vært brunt.

Nå har jeg ikke lest hva de andre har svart, så du har nok hørt alt dette før, men jeg skriver likevel. Hvis dere har hatt sex, så kommer det ofte brunlig utflod etterpå. Dette er fordi slimhinnene der nede er mye mer omfintlige og porøse nær man er gravid. Det er mye mer blodfylt der nede nå enn før, så da blør mange også litt uten at det er noe i veien med fosteret.

Men det jeg ville gjort hvis jeg var deg, var å kontaktet legen din. Han vet vel hva dere har måttet gå gjennom før dere ble gravide. Jeg ville bedt om hundre prosent oppfølging. Det er ikke noe gøy å gå rundt å være så redd hele tiden. Jeg er sikker på at du i din situasjon kan få regelmessig ultralyd nå i begynnelsen. Om en uke kan legen se at hjertet slår for eksempel. Hvis du får ul en gang i uken, så kommer su helt sikkert til å slappe mye bedre av!

Lykke til videre vennen.

Klemmer fra

Heisann. takk for svar. jeg har forstått det sånn at det trenger ikke være noe galt, men jeg er virkelig bekymret. Du skriver at man kan få sånt etter samleie. Vi hadde egentlig det i går(grunnen til at jeg skriver egentlig er at jeg vet ikke om jeg vil kalle det det, vi er så redd for å miste at det var ikke snakk om å holde på noe særlig). jeg merket ikke noe særlig i dag tidlig, men ca 2 timer etterpå var jeg på do, da så jeg litt brun utflod. Det har ikke kommt så mye etter på(var på do klokken 9), det er vertfall så lite at det nesten ikke er merkbart. tror du det var "kosen" i går som gjor det, at det har kommt ut ca 2 timer etter at jeg sto opp??

hei, kjære deg!!!

Jeg hadde det jeg og! jeg ble veldig redd, men legen min sa det var normalt. så lenge jeg ikke foss blødde eller hadde kjempe vondt eller begge deler, skulle jeg bare ta det med ro. han sa at det var noen som fikk blodårene i kjeden litt lengre ut mot huden når man var gravid, og det hendte at de sprakk. foreksempel ved samleie, eller litt trykking på do... og så lenge det ikke var friskt blod, men litt brunt og lit og uten smerter var dette helt normalt. nå ser alt ut til å være greit, og jeg er i uke 14. det varte ca 2 uker..

lykke til, krysser fingrene!!!

Hei igjen Tryne...

Ja, jeg tror at det kommer etter sex'en. Selv om han bare var litt inni, så kan en liten blodåre ha sprukket og fordi det ikke kom ut rett etterpå, så ble det brunt. Når det er brunt, så er det ikke friskt blod og da er det bra. Hvis det trapper seg opp og blir mer og friskt blod, så bør du kontakte legen, men hvis det bare er så lite som du sier, trenger du ikke være redd.

Men ta rådet mitt alvorlig. Få skikkelig oppfølging, så slipper du å være så redd vennen.

Heisann du!

Og gratulerer med graviditeten - koselig å se at dere endelig har fått det til =)

Jeg må bare si at jeg har hatt brun utflod både i sommer da jeg hadde en MA og også denne gangen hadde jeg det, med litt friskt blod i, men det har gått greit. I alle fall sålangt - er 23+4 i dag!

Tror ikke du skal bekymre deg, men om du gjør det - ring og snakk med legen din.

klemmer,

Kjære kjære deg.

Kontakt legen din du, men husk at det ikke trenger være noe i veien med fosteret.

Håper så inderlig at det går bra med deg og den lille. Dere fortjener ikke å gå rundt å være så redde!

Du må komme inn hit for å oppdatere oss. Skal tenke på deg hele dagen!

klemmer fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...