Gå til innhold

Virker som de aller fleste får vite kjønn på ul...

Anbefalte innlegg

Det fikk ikke vi, selv om vi spurte opptil flere ganger. Jordmora ble sur og sa at det ikke var hensikten med ultralyd.

Virker som om det er forskjell på praksis rundt det å "avsløre" kjønn på de ulike sykehusene, noen sier det mens andre ikke gjør det.

Vet du hva du får?

Fortsetter under...

Merkelig jordmor du har kommet til, det er jo liksom det alle snakker om etter ul. Vi veit det ikke, kunne fått vite det om vi ville, men samboeren min ville ikke vite det....

Så vi får se hvem som er best å tippe av oss!! =)

Virker som om mange får vite det ja. Alle spør om vi vat hva det blir. En baby svarer jeg.he he

Var på to ultralyder i forrige svangerskap uke 17 og 18 og jm kunne ikke se kjønn pga barnets leie. (ble jente)

Denne gangen kunne de heller ikke se det så mine barn er nok sjenerte.

Med første barnet for 8 år siden sto det i brevet fra sykehuset at de ikke opplyste om barnets kjønn...så noe har jo forandret seg litt med årene.

me klarte ikke bestemme oss før vi gikk inn.det var pappen sitt valg mente jeg.så han ble enig m legen at han ville vente til etterpå og heller si da va han ville,men plutselig så han selv ,at nei det blir ei jente og kikka på legen og jo det måtte hun ver enig i:-)men hu sa at hu ikke hadde sagt det hvis hun ikke var helt sikker.skal på ny ul på sykehuset denne gang,i uke 32 så det blir kjekt

Annonse

Jeg fikk beskjed om at hun ifølge bioteknologiloven ikke hadde lov til å fortelle meg kjønnet, i tillegg sa hun at hun ikke kunne se noe helt sikkert. Jeg spurte henne om hva hun trodde det var og da sa hun at hun hadde en mistanke om at det var en gutt.

Vi går ikke utifra dette som noen fasit, så vi har kjøpt alt i kjønnsnøytrale farger frem til nå. 19. mai skal jeg på ul til en annen lege pga. forranliggende livmor, håper da at jeg endelig kan få vite om detg er en prins eller prinsesse som ligger så nærme hjertet til mamma'n sin :-)

Må si det har vært rimelig frustrerende å ikke vite noe.

Nei, på den ordinære UL er det ikke alltid man får vite det, men tror de fleste som vet kjønnet har vært til privat UL også... Vi vet hva vi får pga vi gikk til privat UL i stedet for ordinær, var så misfornøyd med den sist sv.skap... Har også vært på 3D og kjønnet ble bekreftet der - en jente:-)

Jeg må bare si at jeg syns det er utrolig frekt av en jordmor og ikke ville opplyse om kjønn hvis det er mulig å se og hvis foreldrene vil vite det!!! Herregud ass... Jeg blir så forbanna!

Vi var på UL i uke 18, og mannen min var kjempe-ivrig og gledet seg veldig til å kanskje få vite om det ble fotballspiller eller ballettdanser! Han spurte jordmor etterhvert i undersøkelsen, og hun ga han ikke noe ordentlig svar. Vi var godt igang med å kikke på babyen vår, også plutselig er hun ferdig, og slår av maskinen."Ja...men.... hva er det da?.. Kunne du se det?" prøvde mannen min seg forsiktig. "Nei det kunne jeg ikke" sier hun bestemt. Vi uttrykte vår skuffelse, og hun skrudde på maskinen igjen. "Ja, kan dere se det eller?" sier hun så. Vi sa på hverandre forundret og sa at nei selvfølgelig ikke... Vi klarte jo såvidt å sjelne hode fra mage! Hun hadde en veldig "ovenfra-ned" holdning, og vi fikk bare finne oss i at det gikk ikke an å se. Greit nok det, jeg vet at det noen ganger er vanskelig å se, men det var bare holdningen hennes... Skjønner at flere enn oss har opplevd noe lignende. Dette var forresten på Bærum Sykehus.

Vi dro rett hjem og bestilte en privat 3D UL, og tok det i uke 24. Er kjempefornøyd med hvordan vi ble behandlet der, og fikk hledigvis vite at vi skal ha en gutt da. Selvfølgelig er det viktigst at vi hadde en frisk baby inni magen min, men noen jordmødre er nok litt maktsyke og gammeldagse. Vi lever jo i 2006, og vi er vant til å få informasjon om alt vi vil. Og spesielt irriterende er det nok når man får følelsen av at jordmor ikke gidder å si det fordi HENNES mening er at det burde være en overraskelse. For 1. gangsfødende kommer det vel nok overraskelser vel????? Argh!

Uff dette ble langt, men oj så deilig det var å få ut litt aggresjon!

Min lille sønn spreller masse i magen nå, så han skjønner nok at mamma er litt sint! hihi - får slenge meg på sofaen og roe'n litt ned.

Snakkes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...