Gå til innhold

Når fortelle det til kommende storebror ???


Phobia

Anbefalte innlegg

Hei

Dere som er gravide og som har barn som nå blir storesøster/bror. Jeg har en gutt på 2.5 år som snakker helt perfekt og forstår det aller meste:) Når jeg blir gravid igjen, (prøver nå) lurer jeg på hva jeg gjør i forhold til det å fortelle det den glade nyheten. Viser kanskje veldig tidlig siden det er andremann. Hvis han får vite det tidlig (før uke 10-12) kommer han til å fortelle det til "alle"...tipper jeg. Venter vi kommer besteforeldre og andre til å skjønne det før likevel før den tiden er gått.. Synes også det er litt urettferdig at han skal være den siste som får vite at han blir storebror. Han er jo den nærmeste tross alt...!!

 

Hva har/skal dere andre gjort/gjøre ?

 

Alle tips mottas med takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår førstemann vil være 2år og ca 4 mndr når lillesøster/lillebror kommer. Jeg regner med at hun da vil skjønne mer enn hva hun nå gjør (hun er jo da like gammel som gutten din)

Hun har snakket mer og mer siden jul, men fortsatt er det mye hun ikke kan formidle og en del hun ikke forstår.

Nå vil hun nok ikke forstå noe av det, tror jeg -så vi har ikke sagt noe.

Når magen etterhvert kommer, vil vi selvsagt fortelle henne at det er en baby inni der, som kommer til jul.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd å vente så lenge så mulig med å fortelle nyheten til storebror. Han synes sikkert det er kjempe gøy og det er vanskelig å forstå at det er så lenge til babyen kommer. Unger er jo ikke så flinke til å forstå tid. Men samtidig kan det jo være greit å vite om du er i dårlig form. Unger blir jo fort redde hvis mor kanskje kaster mye opp og slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...