Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en gutt på 7 mnd som har hatt endringer i avføringen siden fredag. det begynte med at avføringen skiftet farge og ble bløtere. dagen etter begynte den å stinke noe helt sinnsykt. den ble også mye mer hyppig. Søndag og i går har den vært varierende men hyppig. kan også nevne at han hoster mye. han spiser godt og allmenntilstanden er grei. Har ganske sår stump. jeg vegrer meg litt for å gå til fastlegen fordi jeg ikke er noe særlig fornøyd med henne. Det virker ikke som hun tar meg alvorlig. Er jeg hysterisk hvis jeg går på legevakten med han? Allmenntilstanden er jo grei men det er jo tydeligvis noe som er galt med han. Og så er jeg jo litt redd for at han skal bli dehydrert.

Nb! Han har ikke spist noe annet enn det han pleier å gjøre de siste dagene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

blåbærsaft, banan, eple...++ binder magen..

Skrevet

Uff! det er ille at du ikke skal trygt kunne gå til fastlegen! kontakt helsestasonen og forklar problemet! de har vel lege der også... Hvis du ikke får hjelp der, dra på legevakten!!! Diarè så lenge kan være farlig for et lite barn!

Masse lykke til! :-)

Skrevet

'Min hadde diare i 1,5 uke...Ikke mye de kan gjøre hos legen hvis ikke de er dehydrerte....Tilby han vann ofte

Skrevet

Beri: Da sønnen min hadde diarè fikk jeg beskjed fra legen om å IKKE gi noe som binder! Han hadde tarminfeksjon og det å binde bagen kunne gjøre vondt værre!!! det var bakterier i magen som måtte ut, og blåbær, banan o. l kunne jeg risikere ville stenge de farlige bakteriene inne! Så ikke gi noe bindende før du har snakket med lege!!! Gi eventuelt husholdningssaft og Biola yoghurt! Saft for å få i ham væske og Biola for å få riktige tarmbakterier!

Skrevet

takk for svar. Jeg kan nå nevne at han får morsmelk, bør jeg kutte ut dette og bare gi vann da? Grøten inneholder jo melk også

Skrevet

Morsmelk er helt greit! Mme også, men ikke kumelk! .-)

Skrevet

kan jeg gi biolayoghurt? Men er ikke det kumelk i den da? han er jo bare 7 mnd

Skrevet

da har vi fått ulik beskjed...Tror mest på det jeg hørte jeg da

Skrevet

banan og blåbær er faktisk bra å gi...har nettopp sjekket

Skrevet

ok, jeg får prøve det da..blåbærsaft eller frosne blåbær som jeg moser?

Skrevet

Biola kan du fint gi! .-) Den har spesielle tarmbakterier som er bra, men ikke gi så mye av gangen!

beri: ja, ikke sant! :-) Jeg følger jo også det jeg får høre...

Nei, HI, kontakt helsestasonen du! På denne tråden tror jeg du kommer til å få endel ulike beskjeder! :-)

Skrevet

ok, takk for at dere hjalp meg...

hilsen rådvill førstegangsmamma...

Skrevet

de har blåbær saft uten sukker på butikken

Skrevet

jeg er av den overhysteriske typen,jeg ringte legen med en gang jeg:)

Jeg fikk beskjed om å kutte ut melken og gi blåbær(jeg ga jenta mi blåbærsaft og blanda syltetøt i grøten...) Masse vann og avsilt havregryn suppe..Funka som bare det:)

Fikk også tips om å blande eplesiden og farris(riste ut kullsyra) Jeg ga ikke det,men det var også et råd jeg fikk av legen.

Skrevet

Jenta mi var innlagt på sykehuset på isolat på infeksjonsavdeling for en og en halv måned siden. Hun er nå 9 mnd. Hun hadde da rotavirus (diare, den varte i 10 dager), influensa a og rs-virus. Hun fikk i seg minimalt med væske og sluttet å tisse til slutt så hun lå med sonde i 5 døgn. I sonden ga de henne masse morsmelk, blåbærsaft, litt blåbærbiola og velling av blåbærsaft og risgrøt. ALTSÅ: De ga mormelk og mat/drikke som binder magen! Andre ting som binder magen i tilegg til risgrøt og blåbær er eple og banan. Litt biola er kjempefint å gi sa barnelegen på sykehuset. Husk det aller viktigste er å få væske i babyen - samme hva det er! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...