Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg legger min gutt når han blir trøtt, stort sett er det mellom 19.30 og 20.30.

Han sover i min seng, så når han skal legge seg så legger jeg meg i sengen med ham og leser litt mens han "spreller fra seg" og leker litt. Når jeg merker at han blir roligere så synger jeg for ham, og så legger han seg inn mot meg eller jeg må ha hånden på panne og øyne for at han skal finne roen. For noen uker siden tok det mellom 15 og 45 minutter før han sovnet, men nå tar det veldig kort tid, sikkert bare ett til fem minutter fra jeg er ferdig å synge til han sover.

Dette er det som jeg har funnet ut at funker for oss. Vi har hatt det slik siden rundt 4 måneder. Frem til han ble 3 måneder sovnet han helt av seg selv, uansett hvor han ble lagt, men sakte men sikkert har han blitt mer krevende. Fra 3-4 måneder måtte han rugges og bysses og gynges for å sovne, men nå holder det altså stort sett med nærkontakt. For noen dager siden så sovnet han faktisk helt av seg selv - før jeg var ferdig å lese (plutselig merket jeg at lekelydene var borte) - så jeg er ikke "redd" for fremtiden, for at han skal bli bortskjemt eller noe. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4931063-innsovning/#findComment-4931200
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...