Gå til innhold

Jeg tror jeg snart blir gaaaaal!!!! (søvn)

Anbefalte innlegg

Helt sant! Har klaget om dette før også, men herregud, snart må han vel sove!!!

Gutten er snart 6 mnd og aldri vært noen storsover.. Sover (kanskje) 2 timer i løpet av dagen, gjerne i 30 min perioder (ergo jeg rekker ikke sove på dagtid).

Også var det natten da. Legger seg greit i 20 tiden, stuptrøtt. Sover gjerne frem til 22 - 23 tiden, suuulten. Greit nok, får mat, og sovner igjen.. Og våkner deretter hver time MINST og er gjerne våken i ca 45 min i slengen, i natt holdt han på fra 24 - 04 og bare styra i sengen, sang litt, prata litt, gråt litt.. Har bare 1 soverom så jeg må sove der sammen med han. Sovnet igjen kl 04, opp igjen kl 06. Da startet morgenen..

Vært sånn ihvertfall siste mnd..

HJELP, SKAL DET VÆRE SÅNN??????

Fortsetter under...

Dette hørtes ikke bra ut hverken for deg eller babyen din. Ta kontakt med helsestasjonen og få hjelp og råd om hva du kan gjøre for å få bedre og mer søvn.Event kjøp noen bøker om søvn (hvis du ikke har grei kontakt med de på helsestasjonen)...dette må gjøres noe med....for ellers så må du jo bli gal..på alvor...

masse lykke til

kanskje noen har tips om gode bøker om søvn...

Uff, det hørtes veldig slitsomt ut. Skjønner du føler du blir "gal". Vi slet veldig med søvn da gutten var mindre og jeg følte også flere ganger at jeg holdt på å bli gal av søvnmangel. Men det ble heldigvis bedre da han var ca 4 mnd, men det kom ikke gratis. Vi måtte jobbe ganske mye for å få det til. Har hele tiden hatt faste rutiner, noe jeg tror er viktig. Ellers leste vi en bok som heter: "The BabyWhisperer Solves All Your Problems", og fikk mye hjelp av den. Nå er han 8 mnd og sover hele natta.

Får han fast føde? Legger du han for sent siden han er stuptrøtt? Sover han ute på dagen, og sover han lenger om du triller tur?

Har du mulighet for avlastning slik at du får tatt deg inn igjen litt?

Det skal IKKE være sånn! Jeg føler virkelig med deg.

Huff, ja, så slitsomt. Er litt sånn her også, men ikke riktig så ille på natta som regel. Hvis det har vært værre enn vanlig den siste måneden, kan det vel kanskje være tenner?

Har egenltlig ikke så mange tips, bare medfølelse og litt det samme selv med min på 7 mnd. Kan du prøve å sove på sofaen ei stund? Vi gjorde det med vår nr. 2, vi sov bedre alle sammen da.

Forresten, er så lei av den setningen "du kan jo sove litt på dagen når babyen sover". Åh, blir like irritert hver gang, man rekker ikke sove når babyen sover 30 min av gangen! Regner med du er lei av å høre det også!

Annonse

Ja, hos oss bruker pappaen også sofaen.. Når jeg lå på stua med nr. 2 lå vel ikke jeg på sofaen egentlig, det gjorde pappan da også, jeg lå på golvet på madrass!

Men du, tenkte på en ting til, da jeg var på kontroll sist, lurte hs på om vi ville prøve sovemedisin (hun hadde et navn på det, men husker ikke) for å se om vi fikk inn et bedre sovemønster. Takket nei jeg foreløpig, synes liksom det er litt dramatisk. Men det kan kanskje være noe å ta opp med hs hvis du ønsker det selv?

Gutten min sover også stort sett bare 30 min. pr. soving på dag, men hvis jeg legger meg og sover sammen med ham så sover han nesten alltid lenger - enten en time eller en og en halv. Verdt et forsøk?

Har du prøvd Dentinox på gommene før han legger seg om kvelden, i tilfelle det er tennene som lager trøbbel for dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...