-MtG- Skrevet 2. mai 2006 #1 Skrevet 2. mai 2006 Er i uke 20 nå og prøver å slutte å røyke, igjen. Hadde min første røykfrie dag i går og har tro på at dette skal gå. Noen som vil prøve med meg? (Vil helst ikke høre om abstinenser og ubehag ved slutting på denne tråden da det gjør det vanskeligere å slutte.)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2006 #2 Skrevet 2. mai 2006 Skal ikke fortelle deg om abstinenser, men om de abstinensene som aldri kom...det kan jo gi håp til de fleste. Jeg stumpet røyken fire dager før jeg fikk positiv test, og jeg har ikke kjent røyksuget i det hele tatt, litt rart egentlig, men jeg fikk visst omstilt meg skikkelig psykisk på kort tid. Nå er jeg faktisk så ille at jeg nesten ikke klarer å gå forbi noen som røyker uten å bli uvel. Ønsker deg lykke til, dette klarer du:)
-MtG- Skrevet 2. mai 2006 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2006 Jeg har det helt fint i dag så jeg har skikkelig trua:)
oktoberbaby:) Skrevet 2. mai 2006 #4 Skrevet 2. mai 2006 ja, jeg kan prøve å slutte sammen med deg:) er i uke 18.. klarte å holde meg røykfri i noen dager forje uke..men sprakk i helgen, ikke bra..
Aga:-) Skrevet 2. mai 2006 #5 Skrevet 2. mai 2006 Du er kjempefllink!!!!!!!! Stå på, her inne skal du få masse oppbacking og støtte av meg! Jeg slutta for to år siden, og det har faktisk gått utrolig greit. Lysten og trangen etter røyk sitter i hodet, finn på noe annet når du får lyst på en sigg. Jeg begynte med pastiller, og har nok blitt ganske avhengig av det... ' Lykke til!
Storebror & Lillebror Skrevet 2. mai 2006 #6 Skrevet 2. mai 2006 Har du prøvd å lese "Endelig ikke-røyker"? Veldig effektivt hjelpemiddel når du først har bestemt deg for å slutte. Jeg sluttet en uke etter graviditetstesten, og boka hjalp ihvertfall meg veldig. Har ikke hatt noe lyst på røyk etterpå, og har bare syntes det har vært deilig å slippe lukta, smaken o.s.v. Uansett; Lykke til
Storebror & Lillebror Skrevet 2. mai 2006 #7 Skrevet 2. mai 2006 Å ja, et viktig poeng er selvfølgelig at det hjelper og lese den selv om du allerede har sluttet. Den hjelper deg på å se det positive ved det å være røykfri, og gjør det mye enklere og la være å røyke igjen!
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 2. mai 2006 #8 Skrevet 2. mai 2006 Jeg kan slutte med deg..:-) Sluttet egentlig for lenge siden, men kan prøve å være litt til hjelp hvertfall:-) Tenk på 3 ting (de hjelper litt): 1. Røyk inneholder arsenikk, kulldioxyd (det som er giftig i kullos) og Cyanid. Dessuten har de også deler av det stoffet som de brukte for å gasse ihjel jøder med under krigen. (dette fjernet røyksuget mitt hvertfall) 2. Lukt på folk som røyker, lukt på ånden deres, hendene, klærne og håret...*blæh* Ikke mye deilig å tenke på at man har luktet sånn. 3. Ikke tenk at du går glipp av noe. Tenk at du endelig er fri, og ha medlidenhet (ikke misunnelse) for dem som ikke er like sterke som deg:-)
kanutteogkruttet Skrevet 2. mai 2006 #9 Skrevet 2. mai 2006 Slutter meg til denne tråden jeg også. er i min 20 uke, og sliter veeeldig med denne røykinga. Fint å slutte sammen med noen, og dete r fint å støtte opp om hverandre. Det trenger jeg virkelig for jeg røyker faktisk en del.10-15 røyk pr. dag. Men før jeg ble gravid kunne jeg røyke 20-25. Ikke bra for babyen det nei....
tobias mamma Skrevet 2. mai 2006 #10 Skrevet 2. mai 2006 Jeg slenger meg på. har gått fra 20 til 1 om dagen nå, men må bli kvitt den siste også. Dette klarer vi jenter
Klukkhøna Skrevet 2. mai 2006 #11 Skrevet 2. mai 2006 Jeg har sluttet, og må fortelle at det var egentlig "skuffende" lett;) tenkte mye på etterpå at herlighet... hva var det jeg kvidde meg for??? Stå på!!!!
Gjest Skrevet 2. mai 2006 #12 Skrevet 2. mai 2006 sist jeg var gravid så røkte jeg inntil testen var overraskende positiv. Sluttet med en gang. Hadde ikke rukket å ta en røyk den dagen og lurte på om jeg skulle ta en farvell røyk. fant ut at det var best å slutte momentant. det funket. ingen fysiske abstinenser, bare litt sosiale abstinenser. Men så merket jeg plutselig hvor vondt det lukter av røyk, og da var det superlett å holde seg borte ... lykke til...vær sterk.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 2. mai 2006 #13 Skrevet 2. mai 2006 Jeg må bare si : LYKKE til kjempe bra ! jeg har sluttet selv og må slutte meg til alle d andre som sier at man fort synes røyk lukter vondt.. Jge kjenner det til og med på folk som går forbi.. week.. men en annen positiv ting er smakssansen.. den blir mye bedre .. og kondisen bedres etter bare 1 uke;) stå på ! dette klarer dere ;=) Lykke til klemmer ;=)
-MtG- Skrevet 3. mai 2006 Forfatter #14 Skrevet 3. mai 2006 Hei og hå. Nå har jeg snart vært røykfri i tre dager.Det har gått veldig fint. I dag når jeg våknet gikk det en halv time før jeg tenkte røyketanker. Og jeg som pleier å sprette ut av senga for å få meg en røyk fortest mulig. Har et lite tips. Si til de du er sammen med at du ikke vil snakke om røyk. Jeg og samboeren min snakker ikke om det og det virker fint.
-MtG- Skrevet 3. mai 2006 Forfatter #15 Skrevet 3. mai 2006 Oktoberbaby, Jenteivente og Lisa24. Hvordan går det med dere. Venter spent på oppdatering:)
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 3. mai 2006 #16 Skrevet 3. mai 2006 Hei ! vil bare si at jeg synes du er kjempe flink;) Stå på
-MtG- Skrevet 4. mai 2006 Forfatter #17 Skrevet 4. mai 2006 Snart 4 dager nå. Tankene på røyk forsvinner mer og mer. Kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har tenkt på det i dag:)
kanutteogkruttet Skrevet 5. mai 2006 #20 Skrevet 5. mai 2006 Joda, går da bedre iallefall, er nedi 5 røyk om dagen nå til forhold til da jeg meldte meg på tråden din ( da 10-15 ) Går det like raskt å bli kvitt resten av disse så er jeg vel ved slutten nå i helga. Syns jeg er flink jeg. Og Du levende kvinne : Du er jo KJEMPE flink. STÅ på videre!
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 5. mai 2006 #21 Skrevet 5. mai 2006 Det må jeg si...En av de lureste trådene her inne Og dere er kjempeflinke! Jeg sluttet ca en uke etter testen var positiv, hadde røykt i 20 år,opp mot 40 om dagen... Skrev i en eller annen røyketråd her inne kort om hvordan,kan gjenta det her... Nektet meg ikke en eneste røyk. Men hver gang jeg ville ha en,så tente jeg en...og kubbet den etter to-tre trekk. Da hadde jeg fått de viktige trekkene.På en dag var jeg nede i 5-6 røyk istedenfor 30-40... Og klappet meg selv stolt på skulderen. Behovet for de få trekkene ble mindre og mindre,-og etter noen dager så var jeg nede i tre trekk pr dag. = ikke vits i og jeg sluttet. Viktigst i verden er å være stolt av seg selv og fremgang,ikke ha dårlig samvittighet for å ikke a ha sluttet på dagen. 4 røyk er alltid bedre enn 5. Nevner denne metoden hvis noen vorende mødre fortsatt røyker og vil slutte. Dere som hjelper hverandre her inne klarer jo dere selv kjempefint Og ja,urk,røykere lukter vondt. Men jeg luktet heeelt sikkert som en rose da jeg røykte selv...kremt
Gjest Skrevet 5. mai 2006 #22 Skrevet 5. mai 2006 Jeg klarte heldigvis å slutte samme dagen jeg fikk vite det, men etter å ha hørt på andre som sleit litt..så hjelper det skikkelig å røyke et mildere merke..sånn som Barkley f.eks. det gjør det visst lettere å kutte helt ut.. Lykke til!
-MtG- Skrevet 6. mai 2006 Forfatter #23 Skrevet 6. mai 2006 Så flink du er, jenteivente! Dette går jo bra! Gleder meg til å høre om det blir noe fremgang med deg og jeg gleder meg over hver dag jeg slipper å røyke. For det er jo faktisk det man gjør, man slipper:) Kjedelig å føle at man MÅ ha en røyk. Tror du også kommer til å bli overrasket over hvor fort den følelsen blir borte. Lykke til!
-MtG- Skrevet 8. mai 2006 Forfatter #24 Skrevet 8. mai 2006 Vil bare skryte av meg selv:) En hel uke uten røyk! Har ikke hatt noe enormt behov for det heller.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 8. mai 2006 #25 Skrevet 8. mai 2006 Du er kjempe flink !!!! Stå på videre og NYT sola Nå er du over hinder nr 1.. nå er resten peanuts i forhold;) -jeg lover Stå på !!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå