Gå til innhold

6 dager til termin, masse liv, mensmurring og stikking... (langt og bare masse tanker)

Anbefalte innlegg

Skrevet

... nå begynner jeg å bli lei, så det er kanskje ønsketenkning, men jeg håper jo at flere dager med mensmurring i korsrygg og mageregion, samtidig som slimproppen gikk for snart fire uker siden, massse kynnere og noe jeg tror kan være modnings-stikking betyr at fødselen nærmer seg. Tenk, snart er jeg to-barns mamma, jeg, som ingen egentlig trodde skulle få barn- en moderne kvinne som ikke så segselv som mor, hvor utdannelse og arbeid sto aller høyst på prioriteringslisten... og nå sitter jeg her, har bestemt meg for å si opp jobben min etter permisjonen denne gang, og jobbe mye mindre, kose meg med barna mine. Samboeren min og jeg har lagt bylivet på hylla (for 3 år siden allerede), og vi har flyttet vekk fra storbyen, og har nå skogen som nærmeste nabo- et par timer fra hovedstaden og dens attributter og severdigheter. Tenke seg til, jeg, lille meg, vraltende rundt i en stor hage, med epletrær, plommetrær og masse blomster jeg ikke engang aner hva heter... og jeg storkoser meg mens datteren min løper rundt og hjelper meg med å rake løv, og plante stauder. Livet har fått en helt ny dimensjon, og enda mer forandring skal det bli om noen dager. Åhhh hvor jeg gleder meg. Mannen min og jeg har ikke noe heftig sex liv lenger, vi reiser ikke til København eller Brussel for å spise gode middager, eller teste de lokale utestedene lenger, men vi koser oss hjemme. Det har vært 3 år med pur glede, og nå håper jeg på mange mange flere sammen med min familie...

hmmm dette skulle egentlig bli et innlegg der jeg spurte om dere trodde fødselen nærmet seg, men det ble noe helt annet, og jeg smiler når jeg tenker på det, for det er godt å skjønne at jeg har det bra! Veldig bra! Jeg har skrevet mange innlegg her inne hvor jeg ikke har hatt det så bra, av forskjellige grunner, men i dag vil jeg ikke klage, bare si at jeg elsker mitt nye liv! Jeg elsker valgene jeg har tatt, og uansett hvor klisje aktig det høres ut, ja, så har det å få barn forandret meg totalt. Jeg har blitt et helt annet menneske med helt nye verdier... og jeg ville ikke byttet tilbake for noe eller noen!

Til dere andre der ute, lykke til og nyt svangerskapet- og det blir bare bedre!

Skrevet

Hei :o)

Høres ut som om ting holder på å forberede seg inne i kroppen din ja. Jeg er egentlig ikke rette personen å svare på det siden jeg er førstegangs, men etter hva jeg har lest så høres det slik ut :)

Kjenner en del stikking selv, kan gå bortover gulvet, og plutselig kjenner jeg det stikker og er vondt. En del kynnere har jeg også hatt. Håper det ikke er lenge igjen til meg også.

Høres ut som om dere har det helt nydelig der dere bor:o)

Vi er som dere, ferdig med uteliv og stress. Bor 9 km fra Kristiansund i et rolig boligfelt med skogen og et vann som nabo. Trives veldig godt. Har holdt på å plantet og ordnet hagen, idag er det litt vasking på planen:o) Herlig med vår, gleder meg til å sitte på terassen med et lite nurk, og bare trille tur, blir en fin sommer:o)

Kos dere!!

Skrevet

Lykke til og håper dere får en flott sommer... og ja, det er deilig med vår!!! :)

PS forje gang startet fødselen med at vannet gikk, og jeg hadde ikke kjent noe særlig før det, så dette er helt nytt for meg også, selvom dette er andre gang :)

Skrevet

Jeg har åtte dager igjen, og har en tung dag. Utålmodig med tjue kilo ekstra på kroppen, dårlig hud...og ja alt det der. Men livet er velsignet godt. Første barnet som kom for fire år siden er høydepunktet i livet, og meg og min mann fatter vel ikke helt hvordan mere kjærlighet kan kommme....Likevel. Jeg akter å ta meg en tur opp og ned trappene i ettermiddag. Synes synd på meg selv....Men du det var hyggelig å lese innlegget ditt. Men jeg må tilstå at de middagene rundt i verden er et savn av og til. Vi løser det med å ta barna med....og vips er de ute av redet. Det går så fort alt sammen....Nå spiller fireåringen sjakk!!!!

Har mye press her også.kynnere og vonde vonde stikk. Mer enn sist, og må tilstå at det gjerne må komme baby i dag, i morgen.... Uansett. Lykke til. Jeg setter på en dvd jeg!!

Skrevet

hei du, og selvom jeg skrev innlegget over, så skjønner jeg at dager kan være tunge. Som jeg skrev har jeg "klaget" i flere innlegg, men akkurat i dag har jeg det veldig bra. Jeg har også 20 kg mer å dra på nå enn for noen måneder siden, og hjelpe meg hvor jeg hater hemmorider og dårlig hud, men som jeg elsker familielivet!!!! Det er verdt det. Hver eneste kvise, kilo og smertefulle hemmoride eller bekkenplager. Det er verdt det til slutt... men du, det er lov å klage litt også- og det er bra du er lei, for da blir jo sikkert fødselen "enklere".

Fire år og sjakkspiller- hjelpe meg!!! Så morro da!

Håper du får slappet av med en film, jeg skal snart ta meg et bad! Bare slappe av noen timer nå som datteren min er i barnehagen.

Ta vare på degselv og kos deg- ikke lenge igjen nå!!!

Skrevet

Ikke for å gjøre deg deppa, men her har jeg hatt mensmurring, vondt i korsryggen og rier flere ganger de siste 3-4 ukene uten at noe har skjedd... bare så du ikke blir veldig skuffet hvis du går noen dager over termindatoen. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...