Gå til innhold

Melk til 7-8 mnd baby (samme som skravlesiden)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye melk bør 7-8 mnd babyer ha tro? Vi begynte med fast føde ca 5 mnd (spes. siden han er flaskebarn), og det ble mindre og mindre melk. Pjokken vil nå nesten ikke ha melk lengre, hver gang jeg lager en flaske så sutter han bare litt og så skyver han den bort eller spytter den ut. Det blir kanskje ikke mer enn 200 ml tilsammen i døgnet, hvis det blir så mye.. (selv om vi lager mindre grøt eller annen mat)

Er han lei av melk, rett og slett? Hvordan få i han mer, mener å ha lest at de skal ha ganske mye melk fortsatt i denne alderen, sammen med fast føde. Blir litt bekymret..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De skal ha 5-6 dl i døgnet sa helsesøster til meg. Skl ha samme mengde vanlig melk når de etterhvert går over til det.

Skrevet

Minimum er 4-5 dl sa helsesøster til meg. Vesla mi er ikke så glad i melk lenger. Hun sa også at babymat innholder veldig med veske så det var ikke noe problem

Skrevet

Hvis poenget bare er at de skal ha væske så er det greit, han drikker masse vann til måltidene, men vil ikke ha melk.. Trodde kanskje det var næringen i melken som de må ha en viss mengde av i døgnet?

Skrevet

Hei. Vet desverre ikke hvor mye de skal ha, men babyen min vil heller ikke ha noe særlig mme lenger. Hun er snart 9 mndr, men har holdt på slik i måneder. Får i henne kun i sengen etter leggetid om kvelden. Max 300 ml i døgnet (da strever vi), stort sett 200-250ml. Hun vil ikke ha noe særlig med annen drikke heller. Helsestasjonen min er klar over situasjonen, men de er ikke bekymret. Er jo en del væske i maten også. Og husk at det er melk i grøten også.

Jeg mener bestemt å ha lest at de IKKE skal ha mer enn 5-6dl i døgnet når de får fast føde fordi det kan hindre opptak av jern i tarmen. Er jeg helt på villspor?

Skrevet

Jeg spurte også om det var 5-6 dl væske de burde ha, men helsesøster presiserte at hun mente 5-6 dl mm/mme.

Tror ikke snuppa mi på 10,5 mnd får i seg så mye i løpet av døgnet, men jeg tilbyr henne melk etter alle måltider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...