Gå til innhold

For lenge å sove 8,5 timer om natten uten å pumpe eller amme?

Anbefalte innlegg

Vesla har begynt å sove lenger om natten. De siste to nettene har jeg ammet siste gang kl 24.00, og så har vesla og jeg sovet helt til hun våkner kl. 8.30. Det blir 8,5 timer uten å tømme brystene...Er det for lang tid? Har litt lite melk, har hatt lite melk hele tiden, vesla er 9 uker. Har hatt perioder, i påsken for eksempel, hvor jeg pumpet meg/ammet hver annen time på dagen og hver tredje time på natten. Veldig slitsom periode å tømme brystet så ofte og aldri få sammenhengende, lang søvnperiode. Og det hjalp ikke heller, på melkeproduksjonen. - Derfor er det så deilig å sove lenge nå...Jeg nyter det virkerlig. Brystene er fyllt godt opp på morgenen, må nevnes:) Bør jeg pumpe meg en gang i løpet av natten, kanskje?

Fortsetter under...

Kan nå nevne mine erfarninger da:) lillegutt er 10 uker og for ca 3 uker siden begynte han og sove rundt slik som din baby. Første nettene var det grusomt. Men puppene lærer fort at de ikke skal produsere om natten. Melkeproduksjen min har heller ikke gått ned. Sov og kos deg om natten. Puppene finner snart ut at om natten kan de hvile:)

Tassen min er litt over 10 uker og har sovet 7-8 timer i strekk på natta, jeg har aldri vekket han for mating. Melk er det fortsatt og nå begynner endelig puppene å regulere seg fint så jeg slipper masse spreng og lekkasje - herlig! Så mitt tips er å bare nyte nattesøvnen og holde ut litt spreng og sånt - snart er det selvregulert.

Jeg deler ikke den erfaringen de over her beskriver. Har ammet 1.mann i 19 mnd, og holder nå på med 2.mann på 10 mnd, og mine bryst har aldri gått ned på produksjonen på natten. Har prøvd mang en gang å ikke amme eller pumpe på natten, med det resultatet først spreng, og deretter lite melk utover ettermiddagen. Så jeg er fortsatt oppe å ammer eller pumper en gang på natten.

Dette tror jeg nok er like individuelt som alt annet med amming, og anbefaler deg å prøve deg fram litt, og ikke stole fullt på at det faktisk er nok melk etter en periode, uten å tømme brystene på natten.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...