Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Alle sammen!

Naive som vi var, trodde vi ikke det var ventetid på søskenforsøk på Riksen... Så de ble litt forvirret når vi ringte etter en periode og sa at vi var klare! Nå viser det seg at det er minst 6 mndr, så vi ble veldig utålmodige. Nå lurer vi på om vi skal ta et forsøk på Omnia og jeg lurer på om noen kan tenke litt høyt med meg i forhold til overveielser..

Vi var veldig fornøyde med Riksen (som hjalp oss med å få datteren vår). På en måte kunne jeg tenke meg å vente, er det noen som har vært både på Riksen og på Omnia, som vet noe om likheter, forskjeller etc? Tror trivsel og tillit er litt viktig...

Videre så er mannens kvalitet veldig dårlig akkurat nå (har vært god tidligere). Det vil si at det er ICSI som er aktuelt for oss. Samtidig hadde vi håpet på inseminasjonsforsøk og ett eller annet sted foretrukket IVF framfor ICSI begge to.

Er det en tullete tanke? Vi innbiller oss på en måte at det er best jo mer naturlig som mulig, men det er jo litt pussig når vi allikevel involverer medisin og teknikk i så stor grad ;)

Noen som vet hva de viller gjort eller har noen råd eller erfaringer å dele?

Håper det.

Vi er så heldige å ha fått et barn og har så veldig lyst på et søsken så fort som mulig :)

Takk takk og god mai

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel en fattig trøst, men jeg synes ikke at dere er så veldig naive. Jeg har akkurat startet med spray for første søskenforsøk. På Ullevål var det ikke ventetid for søskenforsøk, men siden det ikke var sikkert at de hadde ledig kapasitet var det ikke sikkert at vi fikk plass før sommeren. Vi var altså heldige og fikk plass med en gang.

Dere må selvfølgelig selv finne ut hva som er best for dere i fht. å vente eller ikke. Da vi skulle ha vårt første forsøk dro vi en tur til Danmark først mens vi ventet på plass på Ullevål. Jeg tror egentlig ikke det har så mye å si hvor man tar forsøket hen, men vi hadde faktisk best følelse på Ullevål, selv om fasilitetene etc. ikke er like gode der som de var i Danmark. Det kom kanskje av at vi visste hva vi skulle gjenom på forsøk nr. to, men også av at jeg ble overstimulert på første forsøk. Hvis dere er veldig utålmodige kan det vo være godt å komme i gang. Hvis ikke kan dere jo bruke ventetiden til f.eks å ta akupunktur slik at forholdene blir best mulig til forsøket begynner. Vi fikk egentlig litt liten tid nå i fht. at kroppen skal få tid til å jobbe litt etter behandlingene.

Skrevet

Skjønner hvordan du opplever det. Vi har en datter etter vellykket ICSI-forsøk på Rikshospitalet, og har bare hatt gode erfaringer derfra. Nå ble jeg babysjuk litt raskere enn planlagt, og har fått bekreftet ca 6 mnd ventetid. Som den utålmodige sjelen jeg er, har jeg akkurat fått time for konsultasjon på Omnia om nøyaktig 3 uker. Realistisk sett kan jeg gå på spray i fellesferien og ha et forsøk like etter ferien. Dermed føler jeg at jeg er i gang. Siden det er 3 uker til timen, og det er nesten 1 mnd i seg selv, er det jo bare 5 mnd igjen av ventetiden på RH... Slik tøyer jeg tålmodigheten min. Vi kan jo hoppe av på Omnia dersom vi ønsker det. Prisforskjellen er jo stor, og i ettertid er sikkert ventemånedene glemt.

Et argument for å komme i gang på privat klinikk nå, er sjansen for et barn som er født før neste høst. De skal jo ha barnehageplasser også... Lykke til. :-)

Skrevet

Sant som sagt over her... når eggene er inne så glemmer man nok en måned eller to. Men akkurat nå kjennes det ut som en evighet til oktober ;) også vet man jo ikke hvor mange forsøk som må til.

Prisforskjellen er stor, men for oss tror jeg faktisk nesten det lønner seg. Jeg har nemlig ett år igjen av studiet så hvis jeg får barn i løpet av det året så kan jeg ta permisjon (igjen) å få støtte, men hvis jeg får barnet etter mai neste år, får jeg ikke noe verken fra jobb eller studier. Ikke at penger er så viktig men to gamle studenter har jo ikke best råd :)

Jeg ammer bittelitt enda... er rimelig klar for å slutte hvis vi får starte med et forsøkk snart -og samtidig, hvis det blir med denne jenta vår vil jeg liksom amme så lenge som mulig.. mange rare tanker i et barnelengtende hode! Sorry "plapringen".

Har fått time til konsultasjon den 16 mai på Omnia, og skal ta blodprøver for å se om vi kan sette igang et turboforsøk innen fellesferien (10.juli).

Er veldig spent på det! Kanskje jeg møter en av dere som også er innom der for tiden?

Lykke til alle sammen og god 2. mai

klem frida

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...