Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jepp, i dag er det spennende. Jeg fødte for tidlig i mitt forrige svangerskap, og i dag skal jeg få vite om livmorhalsen min er for kort eller ikke. Har hatt endel kynnere og menssmerter i det siste, så det blir spennende og se om de har hatt noen virkning. Er i uke 27 i morgen og håper så klart at alt er normalt..

Ha en fin fin dag alle sammen:)

Noen andre som har målt livmorhalsen?? Hvordan var den? Hvorfor målte du??

Fortsetter under...

Hei,

gikk til kontroll og målte livmorhalsen jevnlig i forrige svangerskap, fordi jeg har hatt en operasjon der jeg måtte fjerne litt av den (før jeg ble gravid, pga av celleforandringer). Såvidt jeg husker var den 2 cm ved første måling i uke 9. Med meg gikk det helt fint, fødte 10 dager etter termin... Derfor har jeg ikke denne oppfølgingen denne gangen.

Det som var litt kjekt var jo at jeg fikk se babyen samtidig som jeg var og målte livmorhalsen. Det får sikkert du også. Lykke til!

Da jeg var 23 uker fikk jeg en blødning, og var på sykehuset for å sjekke om alt fremdeles stod bra til med den lille.. Da målte JM livmorhalsen..den var ca 5 cm lang, og hun kalte den "lang og lukket".. Så alt var normalt..og alt stod bra til.. :o)

Når har du termin?

klem

Jeg har også fått målt min noen ganger pga sterke kynnere. Den har hele tiden ligget på over 5cm, så ingen påvirkning.Nå har jeg kommet til uke 33, og kommer ikke til å måle mer.

Det er litt ekkelt å gå rundt å tenke på om den begynner å bli moden, det hemmer litt av dagliglivet. Har vært veldig redd for å provosere fram kynnere for eks med å gå tur. Men den ser solid ut, så nå har jeg endelig forstått det og kan slappe av.

Lykke tl!

Var på sykehuset fredag kveld, pga sterke mens lignende smerter, fikk da målt livmorhalsen til 4,5 cm, og dette var visst bra....Livredd for å føde for tidlig da jeg er prematur selv... er i uke 22 nå, så det er jo alt for tidlig....

Ønsker deg masse lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...