Anonym bruker Skrevet 1. mai 2006 #1 Del Skrevet 1. mai 2006 ÅÅÅ, begynner å bli sprø... Hun er sååå trass for tiden, og det er helt ekstremt.. Trenger virkelig noen gode råd.. Hun kaster maten på gulvet å ler, uansett hva jeg gjør så skjerper hun seg ikke.. tar jeg den vekk, er det også greit.. da skriker hun i fem minutter, før hun finner på noe annet bøll..- hvis hun ikke har det innen rekkevidde skriker hun, altså ikke griner, men skriker.. jajajajajajajajajajaja, helt til jeg gir meg.. (og det kan ta fort 15-20 minutter) .. så når jeg slipper hun ned på gulvet, så bare SLÅR hun, slår og slår og slår.. og så kommer hun å koser å sier unnskyld- og da kan jeg jo ikke kjefte.. sikkelig utspekulert.. hun klatrer opp på bordene, gang på gang på gang.. selvom jeg tar henne ned og sier bestemt nei.. , hun smiler lurt, og på`n igjen.. - er bare meg hun er sånn mot, eller andre hvis jeg er i nærheten.. Skal bare være ute.. HELE døgnet.. står å skriker ved døra.. og prøver å dytte på meg skoene mine, helt til jeg gir meg.. noen ganger blir vi inne, bare for at jeg vil sette et poeng, og da blir vi sittende inne( og det hjelper noenganger) .. Da får hun ikke vilja si, men stakkars kan jo ikke være inne hele tiden.. så hvis vi er ute, stikker hun av.. løper og løper, til jeg tar henne igjen.. og så ler.. før hun skriker fordi hun vil jeg skal slippe.. bærer hun alltid hjem til hagen, og setter på porten.. da slår hun og sparker.. og oppfører seg som en drittunge.. Løper rundt å skrur på alle brytere som går ann å skru på.. selvom de ikke er "aktiverte" føler jeg at jeg må si nei, slik at den gangen den ene bryteren står på, så vet hun at det er fy.. , og det vet hun.. tar på å sier "fyfy".. snur seg å LER høyt! før hun forsetter.. Jeg tar henne vekk- eller den vekk og sier fy.. eller nei, og hun forsetter med noe annet.. Hun er kjempekresen.. eter bare pølser og den slags junk.. men jeg gir henne nå den maten vi skal ha.. alt fra fisk til kjøtt osv.. og hun får ikke hvis hun ikke vil ha.. igjen får jeg dårlig samvittighet og gir henne noe annet etter en liten stund.. - da en brødskive eller babymatglass.. hun skal drikke av kopp uten lokk- spise med kniv og gaffel- være som voksne.. sitte på voksen stol osvosvosv.. og skriker til hun blir blå.. Det ENESTE som er enkelt med henne er å LEGGE henne, det går som en drøm, og hun sover heldigvis hele natta.. men på dagtid blir jeg helt utslitt, og sliten.. noen som kan gi meg noen GODE råd, trenger de såååå sårt.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4929641-helt-j%C3%A6vli-trass-trollet-mitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2006 #2 Del Skrevet 1. mai 2006 Glemte å si at hun er sånn i barnehagen også... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4929641-helt-j%C3%A6vli-trass-trollet-mitt/#findComment-4929645 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 2. mai 2006 #3 Del Skrevet 2. mai 2006 Du nevner ikke hvor gammel hun er... Det er kommet en fin ny bok, Gro Nylander tar for seg barn fra 6mnd-4år, og de forskjellige utfordringene per alder. I tillegg snakker hun om sykdom og andre praktiske ting. Den heter "hva nå lille venn", og anbefales. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4929641-helt-j%C3%A6vli-trass-trollet-mitt/#findComment-4930297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå