Gå til innhold

Urolige legger! Jeg blir gal.....

Anbefalte innlegg

Jeg er så vanvittig plaget med urolige legger om nettene, har ikke sovet ordentlig på mange uker å er nå så trøtt å lei å sint at jeg har lyst å bare kappe av hele møkkaleggene !

Jeg har prøvd alle kjeringråd jeg har kommet over:

- styrtet på melk

- spist makrell i tomat før leggetid

- hatt salt på fingeren og slikket av

- trampet hardt i bakken

- hoppet opp å ned i stua midt på natta

- støttestrømper

- massasje

- ligge opp med beina

- ligge ned med beina

- strekke beina

Er det noen som vet om noe jeg ennå ikke har prøvd ???

Jeg er desperat !!!!!!!!! Hver minste lille råd dere har hørt, vær så snill å skriv dem her !

Hehe, takker og bukker på forhånd for alle som vil gi meg små og store råd......

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4929616-urolige-legger-jeg-blir-gal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg kjenner meg så utrolig godt igjen i det du skriver!!!

Men- jeg har et lite tips jeg ser du ikke har prøvd- magnesium. Det hjelper iallefall meg litt. Tar magnesiumtabletter som også inneholder kalcium hver kveld sammen med et stort glass oboy og en banan. Merkelig kombinasjon- men funker på meg iallefall!

God bedring!!!!

jeg og har vært plaget, legen min fant at jeg hadde lavt jernlager så jeg har tatt jern.. tror det har hjulpet litt.

Ellers har jeg stått opp å dusjet det varmeste jeg klarer, av og til tatt varmt fotbad rett før legging.

Har fått råd om ullsokker på, eller å knyte en ulltråd rundt ankelen... men dette har jeg ikke prøvd. Men det er kanskje verdt forsøket når man er desperat :) Huff vet hvor ille det kan være....

Lykke til!

Hei!

Jeg har vært mye plaget av dette..mest på kveldene jeg da. Både før og under graviditet. Har hørt at det kan ha sammenheng med jern og folsyremangel. I dette svangerskapet forsvant "det urolige" helt etter flere uker med jern og folsyre. Ps.Fikk påbud av legen om mye jern pga. tomme jernlagre. Hvis du ikke har fått tatt en jernlager-prøve, ville jeg kun brukt svake jernprodukter som Hemofer.

Lykke til!!

Jeg fikk råd fra naprapat om å ta sink og magnesium, da hun mente jeg hadde underskudd på det. Har hjulpet litt, men har bare tatt det noen få dager ennå. Det skyldes konstant melkesyre i muskelaturen, så jeg synes å strekke ut leggene (som når man har trent) og legge bena høyt også hjelper.

Salt binder vann i kroppen, som igjen gjør at du får tregere blodsirkulasjon, og melkesyren blir ikke fraktet ut. Så det ville jeg unngått!

Lykke til!

Annonse

Banan. Jeg står opp og tar en banan. Det hjelper av og til. Men så hjalp en brødskive og varm melk med honning like godt som bananen. Men jeg ville forsøkt banan, kanskje et par i stedet for annen føde før leggetid. Er ikke påpasselig nok med dette, for det blir litt kjedelig med så mye bananer, og ender opp med å stå opp igjen ca. kl.2 eller 2.30.

Får ellers - i tillegg til kengurubena - kjempevonde kramper i leggene og føttene, og våkner opptil flere ganger og må ut og stå på gulvet.

Ser det er mange gode råd her ja... Magnesuim hjalp meg... men husk å ta det samme med C vitamin (det gjøre at kroppen tar opp magnesiumet mye bedre...) Er helt enig med deg over her, banan. Det er supert og hvis du drikker mye kaffe/te bør du kanskje kutte ned litt på dette... har vært så heldig å ikke hatt noen plager mens jeg har gått gravid men var veldig plaget for et par årsiden.. men borte ble det :)

Lykke til....

Støtter teorien mht Magnesium-tilskudd. Jeg kjøpet på helsekost, fikk vite at det kunne ha noe med nervebaner å gjøre og at Magnesiummangel da var et problem. For meg fungerte det fint, det gikk ikke bort men ble mye bedre. Enkelt og greit råd - det virker som om du har gjort det meste ellers...;)

Jeg venter nå på at uroen skal starte i armer og bein...., uff, blir dårlig med søvn da..

Lykke til!!

Jeg føler med deg! Jeg har hatt det samme i ca 6 uker nå og føler det er tortyr. Har prøvd både kalcium og magnesium i hele denne tiden men det hjelper ikke. Jeg har i tillegg en god del vetske i kroppen, noe som gjør at det blir verre. De siste netterne har jeg sovit med sånna kyl-klamper (samma som man har i kjølebagen om sommaren) lindede rundt leggene. De gjør at jeg "domner bort" i leggen og dermed får litt pusterom ti lå sove... Uff det skal bli utrolig deilig å slippe dette etter fødeseln. Ønsker deg masse lykke til med rådene du fått!!!

Åh tusen tusen takk alle sammen !

Nå skal jeg fråtse i bananer og løpe til apoteket å få meg noen magnesiumtabeletter.

Håper dette hjelper! hehe, det skal jammen meg ikke være bare lett å være gravid ;)

Gleder meg så til å se jenta mi å få leggene mine tilbake !

Tusen takk igjen for så mange svar !

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...