Gå til innhold

Gravid for 2 gang

Maya06 & Leah 07.08.09

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal faa sagt dette for har saa mye i hodet, men here we go..

For 3 aar siden ble jeg og min naavearende samboer gravide etter abre aa ha kjent hverandre i 2 mdn.. Jeg var da 16 aar.. Vi ville beholde det, men mine foreldre tvang meg til en abort.. Jeg fikk store psykiske problemer etter dette, og det har tatt meg lang tid aa komme over tapet!

Naa er jeg gravid igjen, 10 uker og 3 dager i dag :) Og vi skal beholde det! Selv om det ikke var planlagt.. Jeg har mange venner som st0tter meg, men er kjemperedd for aa fortelle foreldrene mine det! Er jo bare 20 aar og skal flytte til USA over sommeren. Samboeren min har fatt jobb og planen min var aa studere..

For det f0rste liker de ikke min samboer, og naa skal jeg flytte over atlanteren og ha barn.. De er helt oppslukt i skole og utdanning...

Jeg vet de ikke kan si noe.. dette er mitt liv og min besluttning.. men allikevel saa er jeg jo saa glad i dem, og mamma er syk og dette vil jo bare ta kaka!

Noen med erfaringer? Dette plager meg saa mye at jeg er redd det skal gaa utover svangerskapet :(

Mvh

Fortsetter under...

Først og fremst: GRATULERER MED SVANGERSKAPET!!! Siden dere begge ønsker dette barnet, er det jo en gledelig nyhet for dere. Og selv om du BARE er 20 år (er jo mange som får barn da - selv var jeg klar allerede da, men ventet litt likevell), er det jo ingen grunn til at dine foreldre har noenting å si om dette lille barnet. Kanskje de faktisk blir glade for alt dere vet.

Jeg syns faktisk at hvis de virkelig er så egoistiske at de ikke kan være glad på dine vegne både med hensyn til samboer og barn og hva du vil gjøre med livet ditt, så er det ganske dårllig gjort.

Jeg syns rett og slett at du skal sette deg ned å fortelle alt til dem og samtidig si at dette er noe dere ønsker, og at det kommer til å gjennomføres med eller uten dine foreldres "velsignelse". Du er stor nok til å ta avgjørelsene dine selv. Og tro meg - de kommer til å støtte deg og være glade på dine vegne etter en liten stund. Bare vent til den lille gullklumpen er født - da skal du se to som er glade for at du tok avgjørelsen selv!

Masse lykke til!

• 1 måned senere...

Hadde helt glemt posten min her inne jeg, men takk for fine ord :)

Fortalte det til dem for et par uker siden, og alt gikk mye bedre enn forventet! Min far og min s0ster ble veldig glade, og det tok ikke mange dager f0r mamma ogsaa begynte aa glede seg!! Naa er jeg 16+5 dager paa vei, og saalangt staar alt bra til :)

De bekreftet ogsaa at de aldri ville ha tenkt paa en abort etter alt jeg sleit med sist gang, selv om de mener 20 er veldig ungt da :P

Saa naa er hele familien paa alle kanter informert og vi alle gleder oss til forel0pig termindato den 27.nov :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...