Gå til innhold

Hjelp! Hvordan fortelle det til pappan?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skjønner ikke hvordan det har gått seg til, men jeg har, til tross for at jeg bruker p-piller, blitt gravid.Det er mulig jeg har slumsa med noen piller, og at det er derfor, men jeg er rimelig stressa nå. Har samboer, vi har bodd sammen i snart 1 år. Hvordan i all verdens land skal jeg fortelle dette til han?

 

takker for alle innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

joa, det enkle er ofte det beste, men jeg er så redd for hans reaksjon. hva hvis han sier at han ikke vil ha barn? Jeg vet ikke om jeg selv vil ha barn heller, men nå har det skjedd, og jeg mener det blir for ille å skulle ta abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du null peiling om han vil det?

går ann å "sonde terrenget" litt først da.. spørre om han vil ha barn..

men da kan du risikere at han da svarer nei, uten at han ville sagt det hvis han visste at du er gravid allerede...

skjønte du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det som det er og om han er negativ først. Si at du vil heller at han skal tenke på det noen dager og så ha en ny samtale da. La ham få fordøye nyheten og planlegge fremtiden.....

 

Du vet aldri - kanskje han blir glad :o)

Kommer litt an på alderen. Er han veldig ung og liker enda å leve livet så kan det bli litt av et sjokk, men er han oppi årene og egentlig er klar så kan det være at det blir et hell i uhell :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg ganske enig i dette innlegget. Best å si det rett ut uten noe tull, men ikke forvent for mye av ham helt med en gang, husk at du har hatt en stund på å forberede deg på tanken, det er bare rimelig at han også får litt tid til å fordøye det -gjerne uten at du 'henger' over ham.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du tror at hans reaksjon vil være neagtiv, kan det være lurt å fortelle han det feks overe en sms. Da vil ha få tid til å fordøye det før han møter deg, og forhåpentlig være mer positiv. Hvis ikke er han en dust... Selv vr jeg i sjokk da jeg fant det ut, og det var nok også min kjæreste når han fikk beskjed. Han sier i dag at han var glad for å få litt tid til å tenke gjennom ting slik at han kunne være støttende ovenfor hva jeg ville.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann.

Fant ut jeg var gravid i dag. Men gruer meg til å fortelle dette til min samboer. Har vært sammen i mange år, men han ønsker ikke barn. Sluttet på pp i feb, og vi har vært veldig forsiktige men......

Er faktisk veldig glad men aner ikke hvordan jeg skal si det til ham.

Vi må nok bare si det rett ut og gi dem litt tid. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

jeg var akkurat i den samme situasjonen. jeg og samboeren min har bodd sammen i 1 år og jeg ble gravid på p-ringen. jeg tok en test etter jobb og bekreftet det jeg lurte på. jeg fortalte det når han kom hjem og han ble helt rar. i ca 3 dager gikk han i sin egen verden og det eneste han sa var at dette vil jeg virkelig ikke. jeg forklarte hva jeg mente om det for jeg ville jo beholde det!

 

men etter de 3 dagene så kom han å fortalte at han hadde tenkt litt på det og at han gjerne vil beholde det, for det blir koselig! det han tenkte veldig på var jo dette med å miste friheten sin, friheten til å gjøre akkurat det man vil, når man vil.

 

jeg tror nok de fleste menn som får vite at de skal bli far uten at noe er planlagt får en slik periode hvor alt virker håpløst og at dette vil de ikke!

 

la det gå litt tid, så ordner dette seg!:) nå ligger samboeren min hver dag å koser meg på magen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt naivt kanskje og tro at å være "forsiktige" er nok.... Vet han at du har kutta ut, må han jo være innforstått med at det faktisk er en mulighet for å bli gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...