Anonym bruker Skrevet 1. mai 2006 #1 Skrevet 1. mai 2006 Når jeg har kokt opp vannet så har jeg det på flaskene, men hvor lenge kan jeg ha det der. Hvor lang holdbarhetstid er det på kokt vann? Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2006 #2 Skrevet 1. mai 2006 Når du skal blande inn mme? Det skal gjøres ved 40 grader.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2006 #3 Skrevet 1. mai 2006 jeg koker opp en kjele hver morgen som jeg bruker de neste 12 timene. Vannet setter jeg i kjøleskapet og varmer det opp til ønsket temp på komfyren i en kjele slik at mme blir raskt ferdig. På denne måten slipper jeg å vente på oppkok/ avkjøling. Tulla mi er 6 mnd. Har gjort dette ganske lenge nå og det fungerer så bra. Ofte koker jeg nytt vann slik at det hele tiden er så ferskt som mulig. Det som ikke er brukt på kvelden hiver jeg selfølgelig.
Tredjemann på vei :D Skrevet 1. mai 2006 #4 Skrevet 1. mai 2006 bare sett det i kjøleskap så holder det nok lenge, men antar jo at du skal bruke det innen et døgn:) så bare varmer du det opp før du blander i pulveret, men det vet du sikkert!
Mama,sunshine-kid og lillesøs Skrevet 1. mai 2006 #5 Skrevet 1. mai 2006 Jeg pleier å koke vann, og la det ligge i vannkoker (har ikke sånn med "utvendige" rør) eller på flaske til kvelden, ev. dagen etter. Så varmer jeg den i micro før jeg tilsetter MME.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2006 #6 Skrevet 1. mai 2006 Setter flaskene i kjøleskapet ja. Blir som regel brukt opp innen et døgn. Begynte bare å tenke på det, for det hender det kan gå litt over et døgn liksom, men ikke mye, så da måtte jeg jo bare spørre )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå