Gå til innhold

Kan noen komme med forslag til hvordan få gutt 9 mnd til å ligge i sengen-reiser seg bare opp!!!

Anbefalte innlegg

Hei!

Begynner å bli ganske fortvilet. Gutten min lærte å krype for et par uker siden og nå vil han bare stå. Dette gjelder i sengen også. Uansett hvor trøtt han er så reiser han seg opp. Har tenkt på å kjøpe sånn pose som holder dem nede, men vil gjerne klare det uten..... Noen forslag? Please....

Klem

Fortsetter under...

Slik var det også med jenta mi, hun ville bare stå, hun ble kjempe sint da vi kom for legge henne ned. Mitt råd er å bare la han stå, de blir lei av dette også etter en stund, jenta mi sovnet som regel oppå dyna : ) Jeg har prøvd sånn pose, men vil ikke anbefale det. Vi brukte ikke stroppene som var med, synes ikke noe om å sette fast jenta mi til senga. Nå er hun 11 mnd og alt er greit i forhold til legging for natta og dupp på dagtid. Hun leker seg noen ganger i senga før hun sovner, da er det bare å gå inn og bre over henne dyna.

Dette er nok bare en fase vi må igjennom, det går seg til etterhvert skal du se.

Lykke til : )

Søsteren min fortalte meg at min niese var slik (nå ti år gammel) og at de brukte sele på henne. Rett og slett fordi hun ikke klarte å roe seg selv, klarte ikke å slutte å reise seg. Etter hvert begynte jenta å be om sele når hun skulle legge seg. Hun trengte den rett og slett for å få sove...

Så "tvangstiltak" behøver ikke være bare av det vonde. Det som er viktig er vel at det eller de tiltakene du bestemmer deg for ikke innebærer at du må være inne hos henne helt til hun sovner. Da blir hun avhengig av deg for å sove hver gang hun våkner, i steden for en fysisk ting som er der når hun våkner igjen.

Har akkurat samme probl med vår som er like gammel! Hun setter seg opp mer el mindre i søvne! Tenkte å kjøpe pose her forrige dagen, men hun i butikken sa at de ikke har lov til å selge stroppene for å sette dem fast lenger, og da vil hun vel likevel klare og reise seg i posen! Vi går inn og legger henne ned med visse mellomrom, pakker dyna godt og stramt rundt henne og holder en hånd på henne (evt stryker henne litt på ryggen). Hvis hun da bare skriker og vrir seg for å komme løs lar vi henne holde på litt til.....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...