Gå til innhold

Plutselig vil han ikke legge seg...

Anbefalte innlegg

De siste dagene har min sønn på 3mnd nektet å legge seg å sove i sengen sin. Han er trøtt som en dupp, men med en gang jeg legger han i sengen sin, så hylskriker han. Han kan godt sovne mens jeg holder han (helst med puppen i munnviken ;) )

Så fort jeg legger han i sin seng, våkner han opp igjen, og skriker frem til han blir plukket opp.

Frem til nå har det gått kjempefint å legge han i sengen med smokken når han var trøtt..

Hva har skjedd... bare dårlig uvane? Hvordan venne av...

Vi har nettopp begynt å gi litt grøt på kveldstid, kan det ha noe å si??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4927171-plutselig-vil-han-ikke-legge-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det samme problemet med gutten min på 5 mnd.

Han var så flink til å legge seg, men plutselig bare hylskriker han. Men jeg nekter å la han sovne ved puppen, så nå skal vi prøve å vugge han i søvn i stedet.

Hvorfor har dere forresten begynt med grøt når han bare er 3 måneder? De bør vel ikke være yngre enn 4?

En ting til - det beste er jo å slutte med hele grøten.

Men dersom dere MÅ gi grøt kan det være smart å gi den tidligere på kvelden, ikke rett før leggetid.

Men dersom det ikke er spesielle grunner til at dere gir grøt så er det best å kutte ut, altså!

Og dersom dere gir grøt for at babyen skal sove lenger på natt så er det faktisk bedre å helle gi MME. Eller bare trøste seg med at det bare en noen måneder igjen til nattesøvnen blir bedre (når de får fast føde rundt 6 mnd).

samme som med gutten vår! han er bare 2.5 mnd. Det var et par uker hvor vi kunne legge han ned våken, og at han sovnet av seg selv. Nå må vi bære og bære og bære... Vi har ikke hjerte til å la han skrike, men er redd dette kan bli en uvane.

Etter at jeg ammer han på natt går det fint å legge han tilbake i senga. da spreller og pludrer han litt, gjesper et par ganger og sovner. På kvelden nytter ikke dette. sjeldent han sovner av seg selv på dagtid også..

noen flere med tips / erfaring?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...