Gå til innhold

April: Underlivet etter fødsel


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Er nå 14 dager siden fødsel. Tok en titt på åssen det ser ut der nede i sted. Det ser ganske så utvidet ut, ja nesten sprengt. Føles også som nedpress, at noe kommer ut. Blør ikke så mye lenger. Hvordan ser dere ut? Er det normalt at det ser slik ut eller skal alt være tilbake til det gamle nå?

 

Lukter det noe av renselsen deres?

Har noen andre vondt i klitoris?

 

Litt ubehagelige spørsmål, men jeg lurer og lurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 dager siden jeg fødte.

Syns jeg ser ganske lik ut som før,det syns sambo også. Eneste jeg kan si om utseende er at kjønnslepper er mindre hovne(var hoven i svangerskapet pga alt blodet sikkert).

Innvendig....ja jeg har kjent inni,og den der livmormunnen eller hva den nå heter er noe nedseget, så den trenger nok litt mer tid på seg til å komme i normalen igjen. Tror nok kroppen der nede trenger litt mer tid på seg,kan tenke meg ett par måneder(ifølge min hukommelse etter jeg fødte nr 1).

 

Blør ikke lenger nå,men syns renselsen luktet nesten som dødt kjøtt uke nr 2 jeg blødde. Enda jeg var veldig nøye med hygiene,så luktet det ille syns jeg,gikk over etter 4-5 dager tror jeg.

 

Klitoris er litt øm syns jeg,men det går over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har ikke turt å titte jeg... Tre uker siden nå. Måtte sy veldig mye, men kjenner at stingene nå begynner å "smelte" bort. Men tror ikke det ser særlig pent ut, kjennes i allefall litt annerledes ut.

 

Men nei, det lukter ikke spesielt godt av renselsen. Sluttet med blod for ca en uke siden. Nå er det mer gul kraftig utflod. Den lukter likt som blodet, men ikke like intenst som tidligere. Må tømme søpla på badet hele tiden fordi det lukter surt....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg fødte for 4 uker siden. Slapp billig unna uten en eneste revne eller sting. Var ganske hoven og mørkfarget i kjønnsleppene og klitoris i siste del av svangerskapet men denne hevelsen og fargen gikk tilbake umiddelbart etter fødselen. Helt utrolig. Jeg turde ikke se meg i speilet før etter to-tre dager men alt ser veldig fint ut og alle kjønnsdelene er blitt små igjen. Kan nesten ikke huske at de var så små før svangerskapet. Har ikke turd å kjenne inni enda, men jeg har tatt masse knipeøvelser hver dag helt fra samme dag som fødselen. Skal på 6-ukers kontroll on to uker så da får vi se hva legen sier. Jeg tør ikke å grave inni der og finne mormunnen og sånn. Sluttet å blø etter ca. 2-3 uker, blødde ikke særlig mye heller. Nå er det bare litt gulaktig utflod som heller ikke lukter noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre uker siden fødsel og jeg har ikke hatt noen problemer der nede til trots for sying. Klart renseln luktet ikke godt... Har stoppet helt nå trur jeg.

 

Ser litt slappt ut må jeg si men ikke for ille...

 

Lurer litt på om dere andre klare hålle på strålen enda?? Det klarer ikke jeg... om jeg er tissetrengt og hoster så går det nesten i buksen! Prøver huske knipøvelser men det er ikke alltid så lett. Når kan man bli normal igjen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter også med å holde meg om jeg må på do, uansett om det er det ene eller det andre. Må bare løpe fort til toaletten ellers går det i buksen.

Knipeøvelser er jeg blitt flinkere til å huske nå men det er vanskelig.Kommer plutselig på dem og da kniper jeg en runde.

 

Ellers så ser det ganske fint ut, men litt forandret nedentil. Har sydd noen få sting bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 uker siden fødselen. Har helt sluttet å blø nå, blødde i 3.5 uker.

Sydde et par sting og til min store forskrekkelse så hadde det ikke grodd sammen da stingene forsvant. Men jeg orker ikke å gjøre noe med det, jeg ser jo aldri mitt eget underliv og mannen min brydde seg ikke. Vi er også godt i gang med sexlivet igjen så jeg skal ikke klage. det er som før hvis ikke enda bedre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...