Gå til innhold

uff det er så vanskelig...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er hjemme med vår 14 mnd gamle datter, og har valgt å være hjemme til barnehagen begynner i aug. Når jeg skal begynne på jobb vil arbeidsgiver at jeg skal jobbe redusert ca 50% for da vil vi kunne beholde han som har vert min vikar! Men nå vil jeg ha en baby til... hva gjør jeg nå? Krever min 100% stilling og vikaren får sparken? og når jeg da etter å ha jobbet 4 mnd så skal jeg ut i neste permisjon, og vikaren skal ansettes igjen??

Eller vis jeg sier ja til 50% stillingen og jobber mye overtid vil da permisjonen bli reknet ut med overtid? huff det er vanskelig å vite hva en skal gjøre. Sist ble vi gravide med første forsøk, og jeg tror ikke det tar så lang tid denne gangen heller. Og jenta vår er prematur og kom tidlig, tenk vis neste og gjør det?! Tar gjerne imot alle meninger jeg:) På forhånd tusen takk

Fortsetter under...

hvordan kan din sjef si til deg at du skal ned i stilling? har du ikke fast 100% stilling ? dette høres ikke riktig ut, og er helt klart langt utenfor det en arbeidsgiver kan kreve...Vikaren får jo ikke sparken sånn sett, han er jo ansatt i din stilling til du kommer tilbake og premissene for at han fikk jobb i det hele tatt var jo at du var i permisjon (!!) så derfor: IKKE gi fra deg 50% av din faste jobb, tenk på deg selv og at du skal ha en permisjon til, du trenger sikkert pengene. Ikke si noe til arbeidsgiver og at du ønsker et barn til før du er langt på vei. Vikaren kan jo få tilbake vikar stillingen når du går ut i perm igjen ;) Har du en fagforening å snakke med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...