Gå til innhold

Temping eller el tester?

Anbefalte innlegg

Sniker meg inn hit fra bli gravid, tenkte jeg kunne høre med dere også ettersom jeg egentlig er en av dere :-)

Jeg har pleid å bruke el tester, og syns det fungerer helt greit. Men nå er jeg i 16pp, og skal ringe legen i morgen for å få startet utredning.

Jeg tenkte å fortsette med el tester denne pp, men burde jeg begyne å tempe? Syns dere som temper at dere får mer oversikt over syklusene deres i forhold til hvis dere brukte el tester? Jeg har aldri orket å tempe, for jeg vet jo at man må gjøre det noen pp før man får et bilde av syklusen sin, og jeg som er en evig optimist tror jo selvsagt at jeg blir gravid snart og ikke trenger å begyne med det. Men nå vurderer jeg det da :-)

Når det er sagt, så har jeg ganske stabile sykluser på ca 28-32 dager, så føler jeg har god peiling på nårtid el er. Men hadde vært fint å få det bekreftet kanskje. Kan jo hende jeg tar feil selv med el tester.

takk for svar jenter!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4925500-temping-eller-el-tester/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg tempet i noen måneder for jeg hadde uregelmessige sykluser, El tester var da helt utelukket. Dette gav meg et overblikk over hva som var feil, manglende eggløsning samt man skrev også opp når man hadde hatt sex for å bedre kunne dømme om man traff riktig tidspunkt (hvis jeg hadde hatt EL da)

Jeg tror jeg ville prøvd det for å se, gjerne sammenlikne med EL testene.

Jeg temper ikke nå for hvis jeg vil bli gravid, må jeg sprøyte hormoner og da får jeg automatisk innvendig UL og oppfølging av lege

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...