Gå til innhold

jeg lurer på en ting..

Anbefalte innlegg

Min samboer og far til min sønn (på 7mnd) fikk diagnosen ADHD (den gang,MBD) da han var rundt 3år gammel..hans far har også de samme "symtomer",og samme med hans bror..(verken far eller bror er blitt diagnosert av lege) så det jeg lurer på er,er dette faktisk arvelig,eller kan det også ha med miljø og gjøre?

jeg spurte helsesøster om dette ved sist kontroll og hun mente det var påvist at dette ikke var arvelig..ikke vet jeg,men har hvertfall ikke noe lyst til at min sønn skal få samme plagene som sin far hadde i sin barnsdomstid..heldigvis er vi kommet lengere nå,enn hva vi var på 80tallet, og heldigvis er min sambo "frisk" i dag..men skulle det selvf. skje så får vi bare gjøre det beste utav det..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4925317-jeg-lurer-p%C3%A5-en-ting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rart at helsesøster sier det ikke er arvelig, for de resultatene jeg har lest av undersøkelser viser at det er det.( Har desverre ingen å vise til).

Hvis du leser noen av innleggene nedenfor vises det til undersøkelser som vsier at det er 57 % sangs til å få diagnosen dersom en har foreldre med diagnosen.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...