Gå til innhold

Dere med baby som har snudd seg - kjenner dere hikkingen "der nede"

Anbefalte innlegg

Bare lurer på om at jeg kan konkludere med at lillegutt har snudd seg siden jeg kjenner de rytmiske dunkene, eller hikkingen, helt nede på undersiden av magen? Var nettopp på jordmorkontroll (er i uke 34) og da klarte hun ikke kjenne hvilken vei lillegutt lå. Vet jo at når jeg hikker selv, så hikker jeg jo ikke bare med hodet men litt med hele (over)kroppen...

Fortsetter under...

Ja min lille har ligget med hodet nede hvertfall siden uke 28,og jeg har kjent hikkingen helt nederst eller på venstre side langt nede(ligger med ryggen der),så det stemmer nok bra det ja:)betryggende..

Da jeg var på UL for tre uker siden lå gutten med hodet ned og beina på min venstre side. Jeg kjennet at han fremdeles ligger helt likt, og hikkigen er helt nederst, nesten nede ved åpningen føles det som. Så det høres jo sånn ut.....håper han blir liggende. Kanskje de ikke kan snu seg noe særlig når det er så liten tid igjen, de fyller jo litt....

Eli 35+3

Ja den hikkingen er også her veeeeldig langt nede, skulle nesten tro de kunne falle ut..hehe.... tror jeg slår meg til ro med at han ligger rett vei, stakkars liten, jeg har klemt og klemt på magen og lillegutt siden eg var hos jordmor i forrige uke.. kjenner jo at det er kroppsdeler, men jaggu ikke så lett å kjenne hva som er hva. Jordmora sa at hun ikke kunne kjenne hodet (ikke så betryggende det akkurat, men har jo sett at lillegutt har hode på ul, ellers hadde eg nok klart å bekymre meg for det også ;), bare rumpa.

Annonse

Ja hikkingen kjenner jeg down under, langt inni der en plass:)

Spesielt altså!! Så tulla vår har nok snudd seg og lagt seg slik. Håper hun klarer å ligge slik mot slutten å:)

Hos meg merker jeg også hikkingen nederst til høyre, men astronauten min har bestemt seg for å komme med rompa først. Spurte fødselslege om dette når jeg var på UL forrige uke for å få bekreftet seteleie og han sa at når ungen hikker så rister det i hele kroppen. Det at jeg ble usikker om at ungen lå med hodet ned, var at jeg kjente spark i nedre del og inn mot blæra. Au, au...

nei,nå måtte je le.er det det den snåle følelsen er?jeg merker det av og til når jeg sitter og har lurt på hva i alle dager det er som foregår.sånne små rykk der nede...hehe,godt å få det avklart da:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...