Gå til innhold

Hvorfor er det egentlig ikke så veldig bra med for mye kynnere?

Anbefalte innlegg

Har fått beskjed av legen om å roe ned på jobben, da jeg har veldig mye kynnere og er bare i uke 31. Kan det gjøre at fødselen starter for tidlig? Det ønsker jeg jo ikke. Men saken er den at i dag har jeg også hatt endel menssmerter, ikke i rygg eller noe, bare helt nederst i magen. Har hatt endel psykisk stress i helga, om det har noen betydning....

Noen som kan si meg den eksakte grunnen til at det ikke er bra med for mye kynnere, og hvor mye er egentlig for mye? Kan legge til at på jobb kunne jeg ha de nesten konstant, bare med korte pauser i mellom.

Fortsetter under...

Ok, takk for svar. Skal prøve å ta det med ro. Men ikke helt enkelt når jeg det er på det psykiske planet at stresset ligger, vanskelig å få gjort noe med det også, nå. Tingene må bare gå sin gang:(

Hos meg kommer kynnerene ekstra ofte når jeg er stressa, sliten og har for mye å gjøre. Særlig hvis jeg har gått lenge osv. Tror det kroppen som prøver å si ifra om at man må ta det litt med ro. Kynnerene kan være med på å modne livmorhalsen, og kan gi for tidlig fødsel hvis det er altfor mange av dem. Vet ikke helt hvor mye som er for mye, men kraftige og vonde kynnere er ikke bra...

Hvis du er engstelig, eller ikke klarer å slappe av, kan du jo ta en tlf til føden og snakke med de og høre hva de sier.

Kan være ganske beroligende, iallefall hvis du er litt engstelig for babyen, eller bare lurer på om dette psykiske stresset er farlig for babyen!

De er der for oss, ta heller 10 tlf for mye...

De er der for å hjelpe oss!!!

Ønsker deg lykke til og rolige dager!!!!

De er ikke vonde eller noe, da. Bare ubehagelig at det strammer seg sånn. Bekymringene går ikke på barnet i første omgang. Kjenner at barnet sparker og er svært aktiv inni der. Skal legge meg på sofaen nå og slappe av, straks ungene har lagt seg. Så håper det gir seg da. Men ønsker absolutt ikke å få noen for tidlig fødsel her, nei.... SÅ må vel kanskje ta signalene mer på alvor og be om full sm.... Det avhjelper hvertfall litt....

Annonse

Kynnere kan modne og da kommer fødselen ofte tidligere i gang. En annen bivirkning er at man blir sliten. Hadde selv mye kynnere de siste par månedene med førstemann. Det gjorde at jeg sov så dårlig at jeg ble lagt inn for å sove. (Det måtte valium til for å jekke meg nok ned til at jeg lukket øynene. Strevsomt!) Gikk likevel 14 dager over tiden og hadde null i modningsgrad på overtidskontrollen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...