Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ser i et innlegg at dere kom til tidlig på søskenforsøk på Rikshospitalet fordi dere allerede var inne i systemet. Er det lenge siden?

Jeg skrev søknad like etter påske og fikk svar en uke senere med standardinformasjon og at det var ca 9 mnd ventetid. Jeg skal jammen ringe og høre om vi kan komme til tidligere siden de har alle papirer.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4925098-til-ann-ch-ang-s%C3%B8skenfors%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Vannmamma!

Da vi bestemte oss for søskenforsøk,ringte jeg først inn for å forhøre meg om prosedyren. Fikk da beskjed om og skrive et brev om ønske og at det var kortere ventetid for oss som var inne i systemet,kun to til tre mnd. Det gikk fortere for oss da det var flere som måtte avbryte sine forsøk og dermed kunne de "putte" oss inn tidligere,og samtidig så passet det med syklusen min.Dette var føre jul.Nærmere bestemt i okt/nov. Det lønner seg å ringe inn og snakke med dem. Du får sikkert beskjed om å ringe inn på hver mens for mulighet og komme inn tidligere.Det skjer jo stadig at noen må avbryte eller avbestiller timen. Håper det ordner seg. Lykke til.

Hei igjen,

Ifølge konsulenten på sykehuset har du kommet i kontakt med noen via omveier eller tilfeldigvis møtt på noen som har hatt mulighet til å behandle dere "innimellom" de andre i køen? Det skal ikke gå an gjennom de "offisielle" kanalene. Stemmer det? Hun bekreftet at det er litt kortere ventetid for søskenforsøk, men at pga enorm pågang i 2006, er det også lenger ventetid for søskenforsøk - for tiden 6 mnd (9 mnd for førstegangs). Det var større kapasitet i 2005.

Nå bestiller jeg time for konsultasjon på Omnia med 3-4 ukers ventetid. Det er muligens realistisk med hormonbehandling i fellesferien og forsøk like etterpå. Da er vi i gang og kan jo avbryte om vi heller ønsker å vente på Riksen.

Hei du!

Det er jo tydelig at det var kortere ventetid i fjor i forhold til i år ja.Og som jeg skrev i det forrige innlegget,så ble jo vi behandlet innimellom de andre de køen pga avbestilling. Og det var nok helt tilfeldig at vi fikk time så fort. Sikkert fordi de akkurat hadde fått avbestillingen og den timen passet med min syklus.

Uansett så håper jeg det klaffer for dere og at dere får begynt behandling snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...