Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei vennen!

Beklager å måtte si det.. men for meg var innsetting faktisk mer smertefull enn uttaket. Under uttak hadde jeg tross alt blitt pumpa full med diverse godsaker. Under innsetting ingenting.

Legen skulle ha inn et slags instrument for utvidelse av livmorhalsen, sånn at de fikk lagt eggene ordentlig på plass i livmora, og han hadde problemer med å få det til å sitte som det skulle. Dermed måtte han være litt hardhendt med meg. Vondt var det, men varte jo bare noen sekunder, OG det er vel ikke vanlig å ha sånne problemer.

Så, selv om det var smertefullt for meg, trenger det jo ikke være det for deg!

Klem

Hei!

Jeg skal på egginnsetting onsdag og har hørt at det skal gå raskt og greit. Jeg har også fått beskjed om at jeg skal ligge i ro i halv time før jeg reiser meg og drar. Vet dere noe om viktigheten av å være i ro rent fysisk den første tiden etter innsetting?? Vet jo at det ikke er lurt å stresse psykisk og ikke ri eller drive hoppe aerobic osv.

Er også spent på om eggene fortsatt er i "fin stand" når jeg kommer onsdag, og om mange har utviklet seg feil. Hvor vanlig er det??

Jeg er kjempe spent!

Annonse

Takker for svar, alle sammen:-)

Det er sikkert like umulig å si på forhånd hvordan jeg vil oppleve innsettinga, som uttaket. Men utifra svarene, så syntes heldigvis flertallet at det gikk greit:-)

Så dumt at det ble så vondt for deg da, HMS!! Det var du kanskje ikke forberedt på heller?!

Klem fra

Hei,

Synes bare det var ubehagelig når eggene ble satt inn...men det tok ikke lang tid.....toppen 5 minutt.

Svar til 1 av innleggene: Ved første forsøk for litt over 2 år siden (vår sønn er litt over 16 mnd) låg jeg i ro 1/2 time etter innsetting. Denne gang var ikke det lenger praksis (gikk også bra denne gangen...er nesten 9 uker på vei). Fikk beskjed om å leve så normalt jeg kunne etterpå, men samtidig at en måtte ta det med ro de første dagene....gå en tur og slappe av.

Har hatt 2 forsøk der det har gått bra begge gangene. Har nok vært mer forsiktig og tatt det noe mer med ro enn jeg pleier etterpå...spesielt den første tiden. Spesielt ved første forsøk var jeg nok veldig forsiktig. Levde normalt ved å gå på jobb etc...men var vel mest forsiktig med ikke å løfte og bare tunge ting. Denne gangen er det vanskeligere å være så forsiktig siden jeg har en liten gutt som en må passe på. Selv om han går selv, er han jo så liten at det blir en del bæring også.

Tror at en tåler ganske mye, men at en ikke bør finne på store sprell dersom en ikke er vant til det.

Jeg kjente ingenting ved innsetting (har satt inn egg 2 ganger).

Bare spennende å følge med på skjermen.....

Syntes heller ikke egguttaket var spesielt grusomt. Etter alle skrekk-historiene var jeg nervevrak før uttak, og så gikk alt bare helt fint:o)

Lykke til Mollami:o)

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...